Force India uvádí, že zůstane u svého nového systému matic kol, přestože s ním v průběhu Velké ceny Malajsie měla problémy, kvůli nimž musela oba vozy stáhnout.
Mechanici týmu nedokázali pilotům vyměnit kola, průjezd boxy s nepodařenou zastávkou trval Paulovi di Restovi ve 20. kol 2:03,124 min, Adrianovi Sutilovi o dvě kola později 1:29,401 min.
"Oba vozy měly stejný problém s maticemi kol, což nás stálo spoustu času v boxech. Nejsme si ještě přesně jistí tím, co se stalo, takže tým zastavil auta, aby se ujistil, že problému rozumí," řekl včera Sutil.
Nový systém uchycení kol si Force India poprvé vyzkoušela v úvodním podniku sezóny v Austrálii. Za nižších teplot než v Malajsii vše probíhalo bez problémů.
"Nevrátíme se ke staré části. Nemůžeme jít zpět, potřebujeme problém vyřešit a pokračovat ve vývoji. Dnes všichni zvládají zastávky s přehledem pod 4 sekundy, ale kdybychom se vrátili k tradičnímu způsobu, jsme opět nad 4 sekundami," uvedl pro Autosport zástupce šéfa týmu Bob Fernley.
Force India přešla na řešení, které používají ostatní špičkové týmy pro zrychlení zastávek - na matice integrované do kola. Fungují jako objímka a při šroubování se zasekávaly. Tyto součástky mají velmi přesné tolerance a jedna z kovových součástí se vlivem horka zřejmě zvětšovala.
Součásti systému uchycení kola zvětšily vlivem horka svůj objem a při výměně kola způsobovaly vážné problémy (foto: Sahara Force India)
Zřejmě se jedná na obou stranách o hliníkové prvky, a když se zasekne hliník o hliník, úzce k sobě přilne, jako byste ho svařili, takže mechanici si nemohli být jisti, že je kolo řádně upevněno. Tyto věci vás většinou postihnou až v praxi, není divu, že byl tým velmi zklamaný, protože si mohl vyjet další solidní porci bodů.
Force India však má letos konkurenceschopné auto a do této chvíle odváděla dobrou práci. Pokud se jim podaří problém brzy vyřešit, mají zaděláno na další povedenou sezónu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.