Šéf Lotusu Eric Boullier uvedl, že Lotus bude vážně přemýšlet o angažování Roberta Kubici na post závodního pilota, pokud bude dostatečně v pořádku.
Polák letos odmítl nabídku na start v německé závodní sérii DTM, místo toho se rozhodl pokračovat ve rallye ve třídě WRC2. O víkendu na Kanárských ostrovech vedl, po další havárii však z rallye musel odstoupit (více zde).
Kubica se již nechal slyšet, že by v F1 na některých tratích s menším množstvím zatáček mohl závodit, ale že by mu například spletité Monako stále dělalo problémy. Stále usiluje o svůj návrat do Formule 1, která mu chybí.
Současný šéf Lotusu by svého bývalého pilota zpět bral: "Pokud bude Robert naprosto připraven na návrat do F1, rozhodně bude mezi kandidáty," uvedl pro F1news.ru v reakci na dotaz pátrající po jezdeckém složení Lotusu v sezóně 2014.
Jedničkou Lotusu je momentálně Kimi Räikkönen, tomu však letos vyprší smlouva a není vyloučeno, že se po místě nebude ohlížet u jiných stájí. Na otázku, zda Fin bude závodit za Lotus i příští rok, Boullier uvedl: "Velmi dobrá otázka. Odpověď neznám."
Robert Kubica při testech s Lotusem před 2 roky ve Valencii (foto: Lotus F1 Team)
Na povýšení do pozice závodního pilota pomýšlí také rezerva Lotusu a úřadující šampion GP2 Davide Valsecchi. K němu Boullier řekl: "Mám větší šanci, než kdokoliv jiný. Máme pro tuto sezónu určité plány a uvidíme, jak se se svou prací vyrovná - na dráze i mimo ní. Během velké ceny k tomu nedojde, bude však testovat se starým autem."
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.