Šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, si je jistý, že jejich letošní monopost, MP4-28, vyhraje závod během sezony 2013.
Zatímco Whitmarsh odmítl vyloučit spekulace, podle kterých by se McLaren mohl vrátit zpět k loňskému vozu, tak vydal hodně cílevědomé prohlášení, podle kterého se vše může ještě v dobré obrátit.
"Všechny věci jsou možné. Nic jsme zatím nevyloučili, ale tento víkend jsme udělali nějaký progres a očekávám, že další uděláme, než se dostaneme do Číny. Během roku z tohoto vozu můžeme udělat vítězné auto. Asi ne tak rychle, jak bych si přál, protože já bych si přál mít vítězný závod již zítra. Budeme tvrdě pracovat a dostaneme se do pozice, ve které budeme moci vyhrát. V minulosti jsme měli některé černé momenty a vždycky jsme nimi nějak prošli," řekl šéf McLarenu, Martin Whitmarsh.
U McLarenu mají na boxové zídce jistě o čem přemýšlet (foto: McLaren Mercedes)
Zdá se, že McLaren je i na suchu blíže špičce, než byl v Melbourne. Obecně se má za to, že tým začal více chápat svůj problém a to, jak z něj vybruslit. Pro McLaren je to krok vpřed. "Samozřejmě je to ještě dlouhá cesta než se dostaneme na takovou úroveň konkurenceschopnosti, kde bychom měli být už teď. Nicméně povzbudivým znakem je, že děláme malá a postupná vylepšení."
"Víme, že auto je daleko od optimálho vyladění, ale reagovalo na některé změny, které jsme udělali až dnes ráno. To týmu dá čerstvý popud k vylepšení auta před závodem v Číně."
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.