Šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, si je jistý, že jejich letošní monopost, MP4-28, vyhraje závod během sezony 2013.
Zatímco Whitmarsh odmítl vyloučit spekulace, podle kterých by se McLaren mohl vrátit zpět k loňskému vozu, tak vydal hodně cílevědomé prohlášení, podle kterého se vše může ještě v dobré obrátit.
"Všechny věci jsou možné. Nic jsme zatím nevyloučili, ale tento víkend jsme udělali nějaký progres a očekávám, že další uděláme, než se dostaneme do Číny. Během roku z tohoto vozu můžeme udělat vítězné auto. Asi ne tak rychle, jak bych si přál, protože já bych si přál mít vítězný závod již zítra. Budeme tvrdě pracovat a dostaneme se do pozice, ve které budeme moci vyhrát. V minulosti jsme měli některé černé momenty a vždycky jsme nimi nějak prošli," řekl šéf McLarenu, Martin Whitmarsh.
U McLarenu mají na boxové zídce jistě o čem přemýšlet (foto: McLaren Mercedes)
Zdá se, že McLaren je i na suchu blíže špičce, než byl v Melbourne. Obecně se má za to, že tým začal více chápat svůj problém a to, jak z něj vybruslit. Pro McLaren je to krok vpřed. "Samozřejmě je to ještě dlouhá cesta než se dostaneme na takovou úroveň konkurenceschopnosti, kde bychom měli být už teď. Nicméně povzbudivým znakem je, že děláme malá a postupná vylepšení."
"Víme, že auto je daleko od optimálho vyladění, ale reagovalo na některé změny, které jsme udělali až dnes ráno. To týmu dá čerstvý popud k vylepšení auta před závodem v Číně."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.