Romain Grosjean se ani v Malajsii nedočkal stejné specifikace vozu E21, jaký má jeho týmový kolega Kimi Räikkönen. Lotus totiž nemá dostatek nových dílů, a tak je Francouz v nevýhodě.
Oba si dnes sice vyzkoušeli nové přední křídlo, ale novou konfiguraci výfuků a kapotáže měl k dispozici pouze Räikkönen. Technický ředitel Lotusu James Allison potvrzuje, že tomu tak bylo i minulý týden v Austrálii.
"Nemá jednoduchý víkend ani tady ani tam [v Austrálii], protože nemáme, nebyli jsme schopni poskytnout dva vozy v úplně stejné konfiguraci ani při jedné příležitosti," uvádí dnes technický ředitel Lotusu.
"Takže v pátek v Melbourne jezdil s aerodynamickým balíkem, který byl o krok pozadu za tím, který měl Kimi. Vylepšení měl v sobotu dopoledne, ale tehdy to bylo narušeno počasím, jak všichni víme. A tady znovu mám pouze jednu sadu dílů a rozhodli jsme se ji nasadit u Kimiho, Romain je kvůli tomu v nevýhodě," potvrzuje Allison.
"Je to dáno zákazem testování v sezóně, že se snažíte vylepšovat vozy co nejrychleji. Obecně řečeno to znamená, že vždy budete mít jednu sadu dílů dříve než druhou, což nevyhnutelně vede k tomu, že jeden pilot si ji může vyzkoušet před tím, než dorazí i druhá. Vždy se snažíme mít k dispozici dvě sady, ale ne vždy to je možné.
"Čelí tedy náročným okolnostem a týmovému kolegovi, který opravdu střílí ve všech válcích," pokračuje Allison, který ocenil "neuvěřitelnou trpělivost" finského vítěze úvodního závodu: "Myslím, že věděl, že má pod sebou dobré auto. Věděl, že se nemusí hnát za skupinou vpředu. Pečoval o pneumatiky a jezdil jen tak rychle, jak potřeboval. Byl to zkrátka velmi vyspělý, hladký a rychlý závod."
Romain Grosjean v trénincích zatím dostává horší techniku než jeho týmový kolega(foto: Lotus F1 Team)
Technický ředitel Lotusu si ale cení i výkonů Grosjeana: "Romain nám v minulém roce znovu a znovu ukazoval, že je hodně rychlým pilotem, což je jedním skutečně cenným prvkem závodního pilota. Rychlost mu neschází."
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.