Romain Grosjean se ani v Malajsii nedočkal stejné specifikace vozu E21, jaký má jeho týmový kolega Kimi Räikkönen. Lotus totiž nemá dostatek nových dílů, a tak je Francouz v nevýhodě.
Oba si dnes sice vyzkoušeli nové přední křídlo, ale novou konfiguraci výfuků a kapotáže měl k dispozici pouze Räikkönen. Technický ředitel Lotusu James Allison potvrzuje, že tomu tak bylo i minulý týden v Austrálii.
"Nemá jednoduchý víkend ani tady ani tam [v Austrálii], protože nemáme, nebyli jsme schopni poskytnout dva vozy v úplně stejné konfiguraci ani při jedné příležitosti," uvádí dnes technický ředitel Lotusu.
"Takže v pátek v Melbourne jezdil s aerodynamickým balíkem, který byl o krok pozadu za tím, který měl Kimi. Vylepšení měl v sobotu dopoledne, ale tehdy to bylo narušeno počasím, jak všichni víme. A tady znovu mám pouze jednu sadu dílů a rozhodli jsme se ji nasadit u Kimiho, Romain je kvůli tomu v nevýhodě," potvrzuje Allison.
"Je to dáno zákazem testování v sezóně, že se snažíte vylepšovat vozy co nejrychleji. Obecně řečeno to znamená, že vždy budete mít jednu sadu dílů dříve než druhou, což nevyhnutelně vede k tomu, že jeden pilot si ji může vyzkoušet před tím, než dorazí i druhá. Vždy se snažíme mít k dispozici dvě sady, ale ne vždy to je možné.
"Čelí tedy náročným okolnostem a týmovému kolegovi, který opravdu střílí ve všech válcích," pokračuje Allison, který ocenil "neuvěřitelnou trpělivost" finského vítěze úvodního závodu: "Myslím, že věděl, že má pod sebou dobré auto. Věděl, že se nemusí hnát za skupinou vpředu. Pečoval o pneumatiky a jezdil jen tak rychle, jak potřeboval. Byl to zkrátka velmi vyspělý, hladký a rychlý závod."
Romain Grosjean v trénincích zatím dostává horší techniku než jeho týmový kolega(foto: Lotus F1 Team)
Technický ředitel Lotusu si ale cení i výkonů Grosjeana: "Romain nám v minulém roce znovu a znovu ukazoval, že je hodně rychlým pilotem, což je jedním skutečně cenným prvkem závodního pilota. Rychlost mu neschází."
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.