Marussia dnes potvrdila, že s Caterhamem jednala o spojení závodních týmů.
"Můžu potvrdit, že se tyto diskuse uskutečnily. Nebyl jsem do nich zapojen, a jak tomu rozumím, závěr byl pro naše akcionáře nepřijatelný. Takže se nic nestalo," uvádí pro Sky Sports prezident Marussie Graeme Lowdon.
Po třech letech se s Formulí 1 rozloučilo HRT a Caterham s Marussií muselo sáhnout k drastickým opatřením pro to, aby mohli pokračovat. Během zimy podle The Times zahájili jednání, aby našli společný základ, který by jim zajistil přežití. Ta ale ztroskotala a nyní spolu bojují o desítky milionů z odměn, které rozděluje Ecclestone.
Ten se s Marussií chystá podepsat novou Concordskou dohodu: "Mám pro ně vše připraveno k podpisu, není to problém. Nebyli však spokojeni a téměř se sloučili s Caterhamem, takže jsem byl zvědavý, co se děje."
Caterham Marussii ve Velké ceně Brazílie minulý rok na poslední chvíli připravil o desáté místo, s nímž souvisí prémie ve výši 10 milionů liber, což představuje přibližně třetinu rozpočtu Marussie. Ta má však letos výkonnostně navrch. Oba týmy se zbavily svých zkušených placených pilotů - z ruské stáje odešel Timo Glock, z britské Heikki Kovalainen.
Ke spojení Caterhamu s Marussií nakonec nedošlo (foto: Circuitoftheamericas.com)
Caterham se zatím k dohodě o sloučení odmítá vyjádřit. Popírá i to, že by se z F1 chystal odejít: "Řeči o stažení se jsou nesmyslem. Caterham v tomto roce i v mnoha příštích letech zůstane," řekl výkonný ředitel Caterhamu Riad Asmat.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.