Mercedes je podle svého šéfa Tota Wolffa přesvědčený, že se mu problémy s pneumatikami z loňska daří řešit, přestože se v Austrálii minulý víkend některé opakovaly. Na super-měkké směsi se jim v úvodu závodu dařilo, po nazutí středně-tvrdé se ale začali propadávat.
Mercedes stejně jako během kvalifikace v Austrálii překvapil, po celý závod si však svou rychlost neudržel. Lewis Hamilton projel cílem jako pátý, tým však ví, že kdyby lépe zvládl pneumatiky, mohl být výsledek ještě lepší.
Wolff však není sklíčený, protože situace v jeho novém týmu je podstatně lepší než před rokem: "Myslím, že u Mercedesu to je o něco lepší než minulou sezónu. Ale zdá se, že před nedělí a sobotou musíte ještě více pracovat."
"Závod vyhrál startující ze sedmého místa, zatímco ten, kdo startoval z prvního, se trápil a dojel třetí. Možná to je tedy spíše o kompromisu v sobotu, abyste auto správně připravili na neděli," upozorňuje na nutnost najít ideální kompromis mezi kvalifikačním a závodním nastavením."
"Některé týmy o svou pozici přišly úplně. Nezdá se, že by McLaren, Williams a Toro Rosso pneumatiky vůbec zvládalo. A pak máte Force Indie, které 80 % závodu zvládají fantasticky a pak vypadnou zcela mimo výkonnost.
U nás super-měkká směs na začátku závodu znovu naskočila a zdálo se, že bychom mohli snadno zvládnout dvouzastávkovou strategii. Pak jsme ale přešli na tvrdší směs a stal se přesný opak, což je docela zajímavé," pokračuje Wolff.
Lewis Hamilton nakonec dvouzastávkovou strategii nezvládl, byť v úvodu na super-měkkých pneumatikách vydržel překvapivě nejdéle (foto: Daimler AG)
V Malajsii to podle něj bude ještě větší výzva než v Austrálii: "Bude to ještě složitější, jelikož se do toho přidá horko. Musíme ho tedy vzít také v úvahu a snažit se co nejvíce pochopit. Nebude to o pochopení všeho, půjde o to pochopit co nejvíce."
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.