Bývalý jezdec McLarenu, David Coulthard, řekl, že věří tomu, že se jeho bývalý tým dokáže ze současných problémů za nějakou dobu otřepat. Za problémy týmu dle něj stojí jeho šéf, Martin Whitmarsh.
Ve svém sloupku pro Daily Telegraph Skot napsal, že za momentálními problémy týmu stojí Martin Whitmarsh, protože "nakonec je to kapitán lodi, který je zodpovědný za její navigaci".
Po GP Austrálie Martin Whitmarsh připustil, že věci jsou hodně vzdálené tomu, co by bral za dobré. "Opravdu se toho o tomto autě budeme muset ještě hodně naučit, musíme na těchto problémech zapracovat a vyřešit je. Momentálně to není dostatečně dobré a není to zrovna dobrý pocit. Jsem si jistý, že to zvládneme, asi to nezvládneme tak rychle, jak bych si představoval, ale uvidíme."
To David Coulthard celou věc vidí takto: "Martin je zodpovědný stejnou měrou jako technický ředitel a jezdci. Formule 1 však není sportem, ve kterém se lidé bojí zodpovědnosti. Je to jeden z nejlepších byznysů na zodpovědnost, kterými jsem kdy prošel. Každá známka chybějící odpovědnsti, chybějícího soustředění jsou ihned řešeny. Selhání není možností. Náhodou už se nevyhrává, náhodou se ztrácí."
DC v roce 2004 ve službách McLarenu (foto: West McLaren Mercedes)
"V McLarenu jsem pracoval spíše pod Ronem Dennisem než pod Martinem a Ron vždycky říkávál: 'Já auto nenavrhuju'. Místo toho ale lidem dával tu správnou sílu, odpovídající mzdy a odpovídající prostředí. Dokáži si představit, že Ron by touto zkouškou prošel, Martin používá jiná slova, snaží se dát lidi dohromady."
David dodal, že McLaren se nebude schopen zlepšit v několika nadcházejících závodech, protože tým je momentálně až moc daleko od své základny ve Wokingu a "nemohou tak reagovat tak rychle, jak by mohli, kdyby byli blíže domovu."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.