Bývalý jezdec McLarenu, David Coulthard, řekl, že věří tomu, že se jeho bývalý tým dokáže ze současných problémů za nějakou dobu otřepat. Za problémy týmu dle něj stojí jeho šéf, Martin Whitmarsh.
Ve svém sloupku pro Daily Telegraph Skot napsal, že za momentálními problémy týmu stojí Martin Whitmarsh, protože "nakonec je to kapitán lodi, který je zodpovědný za její navigaci".
Po GP Austrálie Martin Whitmarsh připustil, že věci jsou hodně vzdálené tomu, co by bral za dobré. "Opravdu se toho o tomto autě budeme muset ještě hodně naučit, musíme na těchto problémech zapracovat a vyřešit je. Momentálně to není dostatečně dobré a není to zrovna dobrý pocit. Jsem si jistý, že to zvládneme, asi to nezvládneme tak rychle, jak bych si představoval, ale uvidíme."
To David Coulthard celou věc vidí takto: "Martin je zodpovědný stejnou měrou jako technický ředitel a jezdci. Formule 1 však není sportem, ve kterém se lidé bojí zodpovědnosti. Je to jeden z nejlepších byznysů na zodpovědnost, kterými jsem kdy prošel. Každá známka chybějící odpovědnsti, chybějícího soustředění jsou ihned řešeny. Selhání není možností. Náhodou už se nevyhrává, náhodou se ztrácí."
DC v roce 2004 ve službách McLarenu (foto: West McLaren Mercedes)
"V McLarenu jsem pracoval spíše pod Ronem Dennisem než pod Martinem a Ron vždycky říkávál: 'Já auto nenavrhuju'. Místo toho ale lidem dával tu správnou sílu, odpovídající mzdy a odpovídající prostředí. Dokáži si představit, že Ron by touto zkouškou prošel, Martin používá jiná slova, snaží se dát lidi dohromady."
David dodal, že McLaren se nebude schopen zlepšit v několika nadcházejících závodech, protože tým je momentálně až moc daleko od své základny ve Wokingu a "nemohou tak reagovat tak rychle, jak by mohli, kdyby byli blíže domovu."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.