Šéf McLarenu Martin Whitmarsh nemá obavy o dlouhodobou budoucnost svého závodního týmu, přestože nyní musí řešit hned několik vážnější problémů.
Před McLarenem kromě bídné rychlosti nového vozu stojí další výzvy: čeká jej podpis smlouvy s novým hlavním sponzorem poté, co se Vodafone rozhodl k odchodu, přemýšlí o přechodu na motory Honda od roku 2015 a musí se vyrovnat s odchodem Lewise Hamiltona a technického ředitele Paddyho Lowea.
"Cítím výzvu F1. Z pohledu financí je společnost velmi stabilní. Myslím, že se připravují některé zajímavé dlouhodobé smlouvy, takže se v tomto ohledu cítím jistě. Momentálně mám více obav o konkurenceschopnost našeho vozu než o dlouhodobé problémy," popisuje Whitmarsh.
"Představují ale výzvu a nemůžete být samolibě pokojení. Musíte v současném období podávat výkony, a jakožto obchodní společnost musíte podávat výkony v dlouhodobém horizontu. Jsme hodně spokojeni s tím, kam se jako společnost ubíráme."
McLaren má nového titulárního partnera oznámit v prosinci. Whitmarsh ale věří, že současné problémy s konkurenceschopností snahu najít vhodného partnera nenaruší.
O budoucnost McLarenu si Martin Whitmarsh nedělá starosti (foto: McLaren Mercedes)
"McLaren od roku 1966 vyhrál 182 velkých cen. Od doby našeho vstupu do F1 jsme vyhráli více než čtvrtinu všech závodů. Naše úspěšnost je momentálně stále na podobné úrovni. Prožili jsme vrcholy a pády, což je přirozenou součástí sportu, ale udržujeme si poměrně konzistentní výkonnost.
V uplynulých 50 letech jsme měli jen čtyři titulární sponzory a ohledně budoucnosti si věříme. Oznámení ohledně toho, co děláme, učiníme později během roku," dodává Whitmarsh pro Autosport. Na otázku zda již smlouvu s novým partnerem podepsali, odmítl blíže odpovědět.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.