Šéf McLarenu Martin Whitmarsh nemá obavy o dlouhodobou budoucnost svého závodního týmu, přestože nyní musí řešit hned několik vážnější problémů.
Před McLarenem kromě bídné rychlosti nového vozu stojí další výzvy: čeká jej podpis smlouvy s novým hlavním sponzorem poté, co se Vodafone rozhodl k odchodu, přemýšlí o přechodu na motory Honda od roku 2015 a musí se vyrovnat s odchodem Lewise Hamiltona a technického ředitele Paddyho Lowea.
"Cítím výzvu F1. Z pohledu financí je společnost velmi stabilní. Myslím, že se připravují některé zajímavé dlouhodobé smlouvy, takže se v tomto ohledu cítím jistě. Momentálně mám více obav o konkurenceschopnost našeho vozu než o dlouhodobé problémy," popisuje Whitmarsh.
"Představují ale výzvu a nemůžete být samolibě pokojení. Musíte v současném období podávat výkony, a jakožto obchodní společnost musíte podávat výkony v dlouhodobém horizontu. Jsme hodně spokojeni s tím, kam se jako společnost ubíráme."
McLaren má nového titulárního partnera oznámit v prosinci. Whitmarsh ale věří, že současné problémy s konkurenceschopností snahu najít vhodného partnera nenaruší.
O budoucnost McLarenu si Martin Whitmarsh nedělá starosti (foto: McLaren Mercedes)
"McLaren od roku 1966 vyhrál 182 velkých cen. Od doby našeho vstupu do F1 jsme vyhráli více než čtvrtinu všech závodů. Naše úspěšnost je momentálně stále na podobné úrovni. Prožili jsme vrcholy a pády, což je přirozenou součástí sportu, ale udržujeme si poměrně konzistentní výkonnost.
V uplynulých 50 letech jsme měli jen čtyři titulární sponzory a ohledně budoucnosti si věříme. Oznámení ohledně toho, co děláme, učiníme později během roku," dodává Whitmarsh pro Autosport. Na otázku zda již smlouvu s novým partnerem podepsali, odmítl blíže odpovědět.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.