Šéf McLarenu Martin Whitmarsh nemá obavy o dlouhodobou budoucnost svého závodního týmu, přestože nyní musí řešit hned několik vážnější problémů.
Před McLarenem kromě bídné rychlosti nového vozu stojí další výzvy: čeká jej podpis smlouvy s novým hlavním sponzorem poté, co se Vodafone rozhodl k odchodu, přemýšlí o přechodu na motory Honda od roku 2015 a musí se vyrovnat s odchodem Lewise Hamiltona a technického ředitele Paddyho Lowea.
"Cítím výzvu F1. Z pohledu financí je společnost velmi stabilní. Myslím, že se připravují některé zajímavé dlouhodobé smlouvy, takže se v tomto ohledu cítím jistě. Momentálně mám více obav o konkurenceschopnost našeho vozu než o dlouhodobé problémy," popisuje Whitmarsh.
"Představují ale výzvu a nemůžete být samolibě pokojení. Musíte v současném období podávat výkony, a jakožto obchodní společnost musíte podávat výkony v dlouhodobém horizontu. Jsme hodně spokojeni s tím, kam se jako společnost ubíráme."
McLaren má nového titulárního partnera oznámit v prosinci. Whitmarsh ale věří, že současné problémy s konkurenceschopností snahu najít vhodného partnera nenaruší.
O budoucnost McLarenu si Martin Whitmarsh nedělá starosti (foto: McLaren Mercedes)
"McLaren od roku 1966 vyhrál 182 velkých cen. Od doby našeho vstupu do F1 jsme vyhráli více než čtvrtinu všech závodů. Naše úspěšnost je momentálně stále na podobné úrovni. Prožili jsme vrcholy a pády, což je přirozenou součástí sportu, ale udržujeme si poměrně konzistentní výkonnost.
V uplynulých 50 letech jsme měli jen čtyři titulární sponzory a ohledně budoucnosti si věříme. Oznámení ohledně toho, co děláme, učiníme později během roku," dodává Whitmarsh pro Autosport. Na otázku zda již smlouvu s novým partnerem podepsali, odmítl blíže odpovědět.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.