Šéf Lotusu Eric Boullier po vítězství Kimiho Räikkönena v australském Melbourne uvedl, že cílem Lotusu je stát se top týmem a že na to, aby mysleli na zisk titulu je ještě brzy.
Kimi Räikkönen díky bezchybné strategii a perfektní práci s pneumatikami jednoznačně zvítězil v úvodním závodě sezony a ocitl se tak na čele tabulky šampionátu. Šéf Lotusu Eric Boullier však mírní nadšení a řekl, že toto vítězství v australském Melbourne ještě nezaručuje boj o titul.
"Jasně jsme dali na vědomí, že chceme být top týmem. Začít sezonu tímto způsobem znamená, že budeme bojovat o titul jak jen bude v našich silách, ale je ještě brzy dělat nějaké závěry. Ale alespoň mohu říci, že Lotus F1 je nyní špičkovým týmem a pokud budeme v každém roce schopni bojovat o vítězství, je to přesně to, co chceme. Od toho se můžeme odrazit a možná, že pak jednoho dne budeme opět šampiony," nechal se slyšet Boullier.
Upozornil také, že si oproti loňsku nevšiml žádné větší změny v přístupu finského pilota. "Více se směje, celý víkend! Kimi je Kimi. Sám si vybudoval svoji osobnost... rozhodně začal letošní sezonu tak, jako skončil minulou, takže můžeme očekávat, že bude silný. Nemyslím, že existuje někdo, kdo může Kimimu říkat, co má dělat a já popravdě rozhodně nejsem tím, kdo by s tím začínal," uvedl.
Lepší start do nové sezony si u Lotusu nemohli přát (foto: Lotus F1 Team)
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.