Šéf McLarenu Martine Whitmarsh věří, že se McLaren dokáže zotavit ze svých současných problémů s vozem MP4-28. Upozorňuje však, že v Malajsii by na odlišném typu okruhu mohli být o něco konkurenceschopnější, k velkým pokrokům ale během krátké doby nedojde.
"Musíme být realističtí. Doufám, že dosáhneme nějakého pokroku a budeme na tom neuvěřitelně tvrdě v příštích dnech pracovat. Opravdu tohle auto musíme poznat, přijít těmto problémům na kloub a vyřešit je. Momentálně není dost dobré, není to příjemný pocit. Jsem si jistý, že to zvládneme. Možná to nebude tak rychle, jak bychom si přáli, ale uvidíme.
Trápili jsme se s řádným pochopením v testování. Myslím, že se to týkalo i spousty dalších lidí. Zimní testování bylo letos velmi zvláštní. Věděli jsme, že zde nejedeme s obrovským sebevědomím. Upřímně si myslím, že to bylo o něco horší, než se čekalo," popisuje Whitmarsh.
"Do určité míry jsme věděli, že tento okruh bude hrát na naše slabé stránky, a taky se mu to podle mě povedlo. Neměli jsme dost poznání na to, abychom to spravili, získáváme ho. Myslím, že musíte vědět, co se snažíte udělat, musíte chápat, v čem problémy spočívají, a pak musíte tvrdě pracovat na jejich řešení. Žel neexistuje žádná magie, zkrátka teď musíme tvrdě pracovat a napravit to."
Připouští, že trápení v Austrálii bylo pro McLaren mírným šokem: "Do určité míry. Doufám, že v Malajsii na přední jezdce nebudeme tolik ztrácet, ale ani neslibuji, že se jich budeme držet. Musíme být realisté, pokud jde o to, co lze udělat během několika dní, než se tam dostaneme. Jde samozřejmě o zcela odlišný okruh, ale uvidíme."
Sergio Pérez v prvním závodě s McLarenem na body nedosáhl (foto: McLaren Mercedes)
Na dotaz, zde je návrat k MP4-27 seriózní možností, odpovídá: "Pro Malajsii se nejedná o seriózní možnost! Myslím si, že momentálně musíme tvrdě pracovat na tomto voze. Víme, že má určité oblasti s vysokým potenciálem, a víme, že má potenciálně více přítlaku než minulé auto. Myslím, že tam jsou jiné potíže, které musíme pochopit, a ujistit se, že bude dostupný.
V minulosti všichni nebo mnoho z nás žel mělo auta, z nichž se obtížně dostávala výkonnost i přes to, že některá čísla jsou celkem působivá. Tenhle vůz se v tomto ohledu zdá náročný, takže na něm musíme pracovat, pochopit ho a spravit ho," dodává Whitmarsh.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.