Šéf McLarenu Martine Whitmarsh věří, že se McLaren dokáže zotavit ze svých současných problémů s vozem MP4-28. Upozorňuje však, že v Malajsii by na odlišném typu okruhu mohli být o něco konkurenceschopnější, k velkým pokrokům ale během krátké doby nedojde.
"Musíme být realističtí. Doufám, že dosáhneme nějakého pokroku a budeme na tom neuvěřitelně tvrdě v příštích dnech pracovat. Opravdu tohle auto musíme poznat, přijít těmto problémům na kloub a vyřešit je. Momentálně není dost dobré, není to příjemný pocit. Jsem si jistý, že to zvládneme. Možná to nebude tak rychle, jak bychom si přáli, ale uvidíme.
Trápili jsme se s řádným pochopením v testování. Myslím, že se to týkalo i spousty dalších lidí. Zimní testování bylo letos velmi zvláštní. Věděli jsme, že zde nejedeme s obrovským sebevědomím. Upřímně si myslím, že to bylo o něco horší, než se čekalo," popisuje Whitmarsh.
"Do určité míry jsme věděli, že tento okruh bude hrát na naše slabé stránky, a taky se mu to podle mě povedlo. Neměli jsme dost poznání na to, abychom to spravili, získáváme ho. Myslím, že musíte vědět, co se snažíte udělat, musíte chápat, v čem problémy spočívají, a pak musíte tvrdě pracovat na jejich řešení. Žel neexistuje žádná magie, zkrátka teď musíme tvrdě pracovat a napravit to."
Připouští, že trápení v Austrálii bylo pro McLaren mírným šokem: "Do určité míry. Doufám, že v Malajsii na přední jezdce nebudeme tolik ztrácet, ale ani neslibuji, že se jich budeme držet. Musíme být realisté, pokud jde o to, co lze udělat během několika dní, než se tam dostaneme. Jde samozřejmě o zcela odlišný okruh, ale uvidíme."
Sergio Pérez v prvním závodě s McLarenem na body nedosáhl (foto: McLaren Mercedes)
Na dotaz, zde je návrat k MP4-27 seriózní možností, odpovídá: "Pro Malajsii se nejedná o seriózní možnost! Myslím si, že momentálně musíme tvrdě pracovat na tomto voze. Víme, že má určité oblasti s vysokým potenciálem, a víme, že má potenciálně více přítlaku než minulé auto. Myslím, že tam jsou jiné potíže, které musíme pochopit, a ujistit se, že bude dostupný.
V minulosti všichni nebo mnoho z nás žel mělo auta, z nichž se obtížně dostávala výkonnost i přes to, že některá čísla jsou celkem působivá. Tenhle vůz se v tomto ohledu zdá náročný, takže na něm musíme pracovat, pochopit ho a spravit ho," dodává Whitmarsh.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.