Šéf McLarenu Martine Whitmarsh věří, že se McLaren dokáže zotavit ze svých současných problémů s vozem MP4-28. Upozorňuje však, že v Malajsii by na odlišném typu okruhu mohli být o něco konkurenceschopnější, k velkým pokrokům ale během krátké doby nedojde.
"Musíme být realističtí. Doufám, že dosáhneme nějakého pokroku a budeme na tom neuvěřitelně tvrdě v příštích dnech pracovat. Opravdu tohle auto musíme poznat, přijít těmto problémům na kloub a vyřešit je. Momentálně není dost dobré, není to příjemný pocit. Jsem si jistý, že to zvládneme. Možná to nebude tak rychle, jak bychom si přáli, ale uvidíme.
Trápili jsme se s řádným pochopením v testování. Myslím, že se to týkalo i spousty dalších lidí. Zimní testování bylo letos velmi zvláštní. Věděli jsme, že zde nejedeme s obrovským sebevědomím. Upřímně si myslím, že to bylo o něco horší, než se čekalo," popisuje Whitmarsh.
"Do určité míry jsme věděli, že tento okruh bude hrát na naše slabé stránky, a taky se mu to podle mě povedlo. Neměli jsme dost poznání na to, abychom to spravili, získáváme ho. Myslím, že musíte vědět, co se snažíte udělat, musíte chápat, v čem problémy spočívají, a pak musíte tvrdě pracovat na jejich řešení. Žel neexistuje žádná magie, zkrátka teď musíme tvrdě pracovat a napravit to."
Připouští, že trápení v Austrálii bylo pro McLaren mírným šokem: "Do určité míry. Doufám, že v Malajsii na přední jezdce nebudeme tolik ztrácet, ale ani neslibuji, že se jich budeme držet. Musíme být realisté, pokud jde o to, co lze udělat během několika dní, než se tam dostaneme. Jde samozřejmě o zcela odlišný okruh, ale uvidíme."
Sergio Pérez v prvním závodě s McLarenem na body nedosáhl (foto: McLaren Mercedes)
Na dotaz, zde je návrat k MP4-27 seriózní možností, odpovídá: "Pro Malajsii se nejedná o seriózní možnost! Myslím si, že momentálně musíme tvrdě pracovat na tomto voze. Víme, že má určité oblasti s vysokým potenciálem, a víme, že má potenciálně více přítlaku než minulé auto. Myslím, že tam jsou jiné potíže, které musíme pochopit, a ujistit se, že bude dostupný.
V minulosti všichni nebo mnoho z nás žel mělo auta, z nichž se obtížně dostávala výkonnost i přes to, že některá čísla jsou celkem působivá. Tenhle vůz se v tomto ohledu zdá náročný, takže na něm musíme pracovat, pochopit ho a spravit ho," dodává Whitmarsh.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.