Šéf McLarenu Martine Whitmarsh věří, že se McLaren dokáže zotavit ze svých současných problémů s vozem MP4-28. Upozorňuje však, že v Malajsii by na odlišném typu okruhu mohli být o něco konkurenceschopnější, k velkým pokrokům ale během krátké doby nedojde.
"Musíme být realističtí. Doufám, že dosáhneme nějakého pokroku a budeme na tom neuvěřitelně tvrdě v příštích dnech pracovat. Opravdu tohle auto musíme poznat, přijít těmto problémům na kloub a vyřešit je. Momentálně není dost dobré, není to příjemný pocit. Jsem si jistý, že to zvládneme. Možná to nebude tak rychle, jak bychom si přáli, ale uvidíme.
Trápili jsme se s řádným pochopením v testování. Myslím, že se to týkalo i spousty dalších lidí. Zimní testování bylo letos velmi zvláštní. Věděli jsme, že zde nejedeme s obrovským sebevědomím. Upřímně si myslím, že to bylo o něco horší, než se čekalo," popisuje Whitmarsh.
"Do určité míry jsme věděli, že tento okruh bude hrát na naše slabé stránky, a taky se mu to podle mě povedlo. Neměli jsme dost poznání na to, abychom to spravili, získáváme ho. Myslím, že musíte vědět, co se snažíte udělat, musíte chápat, v čem problémy spočívají, a pak musíte tvrdě pracovat na jejich řešení. Žel neexistuje žádná magie, zkrátka teď musíme tvrdě pracovat a napravit to."
Připouští, že trápení v Austrálii bylo pro McLaren mírným šokem: "Do určité míry. Doufám, že v Malajsii na přední jezdce nebudeme tolik ztrácet, ale ani neslibuji, že se jich budeme držet. Musíme být realisté, pokud jde o to, co lze udělat během několika dní, než se tam dostaneme. Jde samozřejmě o zcela odlišný okruh, ale uvidíme."
Sergio Pérez v prvním závodě s McLarenem na body nedosáhl (foto: McLaren Mercedes)
Na dotaz, zde je návrat k MP4-27 seriózní možností, odpovídá: "Pro Malajsii se nejedná o seriózní možnost! Myslím si, že momentálně musíme tvrdě pracovat na tomto voze. Víme, že má určité oblasti s vysokým potenciálem, a víme, že má potenciálně více přítlaku než minulé auto. Myslím, že tam jsou jiné potíže, které musíme pochopit, a ujistit se, že bude dostupný.
V minulosti všichni nebo mnoho z nás žel mělo auta, z nichž se obtížně dostávala výkonnost i přes to, že některá čísla jsou celkem působivá. Tenhle vůz se v tomto ohledu zdá náročný, takže na něm musíme pracovat, pochopit ho a spravit ho," dodává Whitmarsh.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.