Třetí místo v nedělní kvalifikace do úvodní VC Austrálie obsadil Lewis Hamilton s Mercedesem. Jak tým prozatím hodnotí víkend?
Lewis Hamilton je zatím s tím, jak pro něj začíná sezona u nového týmu, velmi spokojen. "Je to neuvěřitelné. Od loňského roku odvedli neuvěřitelný kus práce. Cítíme, že máme vůz, se kterým můžeme pracovat, je to skvělé. Jsem hodně spokojen. Kluci odvedli skvělou práci, abychom byli na trati včas a podmínky byly hodně obtížné," uvedl.
"Zatím to pro mě nebyl skvělý víkend, takže je dobré, že jsem dal své kolo dohromady. Jsem rád, že jsem mohl odvést svou práci, protože ti kluci (Red Bull) jsou neuvěřitelně rychlí. Auto bylo během testů dobré, ale člověk nemůže říct, dokud nepřijde závod. Tým pracoval hodně tvrdě a zasloužil si takovýto výsledek, jsem šťastný za všechy v týmu. Bude to zajímavé, především z pohledu pneumatik. Jsem zatím s tím, jak to zatím vypadá, spokojen," řekl.
"Odjel jsem o kolo víc než Sebastian, takže se svými pneumatikami možná budu během prvního stintu bojovat, ale dám to toho vše," dodal také.
Ačkoliv za deště a když byla trať mokrá vypadal Mercedes velmi dobře a Nico Rosberg byl na čele, jakmile trať oshla, ujal se vedení Red Bull. Rosberg nakonec odstartuje šestý. "Je to dobrý týmový výsledek, když to porovnáte s koncem loňského roku, takže jsme udělali krok vpřed během zimy a to zásluhou fantastické práce v továrně. Přesto, na nejrchlejší tým stále ztrácíme. Na mokru jsem byl nejrychlejší, ale na hladkých pneumatikých už to tak dobře nešlo. Závod bude jiný příběh a očekávám, že budu mít dobrou rychlost, která mi pomůže získat nějaké pozice," řekl.
Šéf týmu Ross Brawn dnešní kvalifikaci okomentoval následovně: "Hlavní při kvalifikace jakou byla tato je být na správných pneumatikách ve správnou dobu a tým odvedl práci, v jakou jsme doufali. Lewis a Nico odvedli fantastickou práci a nezmeškali příležitosti, které se jim naskytly. Auto vypadá dobře ovladatelně a uvidíme, jak se to vyvine v závodě. Celkově je to dobrý start. Čeká nás teď pár náročných hodin, abychom se připravili na závod."
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.