Třetí místo v nedělní kvalifikace do úvodní VC Austrálie obsadil Lewis Hamilton s Mercedesem. Jak tým prozatím hodnotí víkend?
Lewis Hamilton je zatím s tím, jak pro něj začíná sezona u nového týmu, velmi spokojen. "Je to neuvěřitelné. Od loňského roku odvedli neuvěřitelný kus práce. Cítíme, že máme vůz, se kterým můžeme pracovat, je to skvělé. Jsem hodně spokojen. Kluci odvedli skvělou práci, abychom byli na trati včas a podmínky byly hodně obtížné," uvedl.
"Zatím to pro mě nebyl skvělý víkend, takže je dobré, že jsem dal své kolo dohromady. Jsem rád, že jsem mohl odvést svou práci, protože ti kluci (Red Bull) jsou neuvěřitelně rychlí. Auto bylo během testů dobré, ale člověk nemůže říct, dokud nepřijde závod. Tým pracoval hodně tvrdě a zasloužil si takovýto výsledek, jsem šťastný za všechy v týmu. Bude to zajímavé, především z pohledu pneumatik. Jsem zatím s tím, jak to zatím vypadá, spokojen," řekl.
"Odjel jsem o kolo víc než Sebastian, takže se svými pneumatikami možná budu během prvního stintu bojovat, ale dám to toho vše," dodal také.
Ačkoliv za deště a když byla trať mokrá vypadal Mercedes velmi dobře a Nico Rosberg byl na čele, jakmile trať oshla, ujal se vedení Red Bull. Rosberg nakonec odstartuje šestý. "Je to dobrý týmový výsledek, když to porovnáte s koncem loňského roku, takže jsme udělali krok vpřed během zimy a to zásluhou fantastické práce v továrně. Přesto, na nejrchlejší tým stále ztrácíme. Na mokru jsem byl nejrychlejší, ale na hladkých pneumatikých už to tak dobře nešlo. Závod bude jiný příběh a očekávám, že budu mít dobrou rychlost, která mi pomůže získat nějaké pozice," řekl.
Šéf týmu Ross Brawn dnešní kvalifikaci okomentoval následovně: "Hlavní při kvalifikace jakou byla tato je být na správných pneumatikách ve správnou dobu a tým odvedl práci, v jakou jsme doufali. Lewis a Nico odvedli fantastickou práci a nezmeškali příležitosti, které se jim naskytly. Auto vypadá dobře ovladatelně a uvidíme, jak se to vyvine v závodě. Celkově je to dobrý start. Čeká nás teď pár náročných hodin, abychom se připravili na závod."
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.