Mercedes je připraven chránit si svá data o nových turbomotorech, která by se mohla přes McLaren v sezoně 2014 dostat ke konkurenční Hondě.
Poslední dobou se totiž spekuluje o možném návratu Japonců do F1, jsou spojování právě s McLarenem. McLaren v současné době zvažuje dlouhodobou otázku motorů - zústat u Mercedesu nebo přejít k Hondě (pokud by se tedy automobilka opravdu k návratu do F1 rozhodla)? To by ale znamenalo, že McLaren by v roce 2014 používal motory Mercedes.
Tím by se otevřela možnost pro techniky, kteří by mohli zjistit německé know-how a to by v Japonsku bylo velmi ceněné. Šéf Mercedesu pro motorsport, Toto Wolff, se v Austrálii vyjádřil tak, že sice by jeho značka pohonné jednotky McLarenu neodepřela, nicméně podnikla by patřičné kroky tak, aby nemohlo k odcizení know-how dojít.
"Vždy jsme se snažili o spolupráci s McLarenem, protože jsou spolehlivým partnerem a ze vzájemné spolupráce můžeme těžit dokonce i my. Nevím, jak situace [kolem Hondy] vypadá, nicméně my s týmem stále jednání vedeme a doufáme, že naše partnerství bude pokračovat i po roce 2014," říká manžel vývojové pilotky Williamsu, Susie, Toto.
Toto Wollf by rád McLaren jako partnera Mercedesu udržel
"Pokud se nám nepodaří prodloužit naši spolupráci, tak bude absolutně nezbytné zajistit, aby nedošlo k přesunu informací. Ale všichni jsme profesionálové a naším cílem je nová smlouva. Pokud to ale nevyjde, tak zajistíme, aby nedošlo k transferu technologie. Momentálně jsem ale optimistou a věřím v další spolupráci s týmem McLaren."
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.