Mercedes je připraven chránit si svá data o nových turbomotorech, která by se mohla přes McLaren v sezoně 2014 dostat ke konkurenční Hondě.
Poslední dobou se totiž spekuluje o možném návratu Japonců do F1, jsou spojování právě s McLarenem. McLaren v současné době zvažuje dlouhodobou otázku motorů - zústat u Mercedesu nebo přejít k Hondě (pokud by se tedy automobilka opravdu k návratu do F1 rozhodla)? To by ale znamenalo, že McLaren by v roce 2014 používal motory Mercedes.
Tím by se otevřela možnost pro techniky, kteří by mohli zjistit německé know-how a to by v Japonsku bylo velmi ceněné. Šéf Mercedesu pro motorsport, Toto Wolff, se v Austrálii vyjádřil tak, že sice by jeho značka pohonné jednotky McLarenu neodepřela, nicméně podnikla by patřičné kroky tak, aby nemohlo k odcizení know-how dojít.
"Vždy jsme se snažili o spolupráci s McLarenem, protože jsou spolehlivým partnerem a ze vzájemné spolupráce můžeme těžit dokonce i my. Nevím, jak situace [kolem Hondy] vypadá, nicméně my s týmem stále jednání vedeme a doufáme, že naše partnerství bude pokračovat i po roce 2014," říká manžel vývojové pilotky Williamsu, Susie, Toto.
Toto Wollf by rád McLaren jako partnera Mercedesu udržel
"Pokud se nám nepodaří prodloužit naši spolupráci, tak bude absolutně nezbytné zajistit, aby nedošlo k přesunu informací. Ale všichni jsme profesionálové a naším cílem je nová smlouva. Pokud to ale nevyjde, tak zajistíme, aby nedošlo k transferu technologie. Momentálně jsem ale optimistou a věřím v další spolupráci s týmem McLaren."
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.