Mercedes je připraven chránit si svá data o nových turbomotorech, která by se mohla přes McLaren v sezoně 2014 dostat ke konkurenční Hondě.
Poslední dobou se totiž spekuluje o možném návratu Japonců do F1, jsou spojování právě s McLarenem. McLaren v současné době zvažuje dlouhodobou otázku motorů - zústat u Mercedesu nebo přejít k Hondě (pokud by se tedy automobilka opravdu k návratu do F1 rozhodla)? To by ale znamenalo, že McLaren by v roce 2014 používal motory Mercedes.
Tím by se otevřela možnost pro techniky, kteří by mohli zjistit německé know-how a to by v Japonsku bylo velmi ceněné. Šéf Mercedesu pro motorsport, Toto Wolff, se v Austrálii vyjádřil tak, že sice by jeho značka pohonné jednotky McLarenu neodepřela, nicméně podnikla by patřičné kroky tak, aby nemohlo k odcizení know-how dojít.
"Vždy jsme se snažili o spolupráci s McLarenem, protože jsou spolehlivým partnerem a ze vzájemné spolupráce můžeme těžit dokonce i my. Nevím, jak situace [kolem Hondy] vypadá, nicméně my s týmem stále jednání vedeme a doufáme, že naše partnerství bude pokračovat i po roce 2014," říká manžel vývojové pilotky Williamsu, Susie, Toto.
Toto Wollf by rád McLaren jako partnera Mercedesu udržel
"Pokud se nám nepodaří prodloužit naši spolupráci, tak bude absolutně nezbytné zajistit, aby nedošlo k přesunu informací. Ale všichni jsme profesionálové a naším cílem je nová smlouva. Pokud to ale nevyjde, tak zajistíme, aby nedošlo k transferu technologie. Momentálně jsem ale optimistou a věřím v další spolupráci s týmem McLaren."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.