Během zimního testování měl Lotus problémy se spolehlivostí. Ty se však v trénincích v Austrálii neopakovaly a tým je před prvním závodem sezony pozitivně naladěn a věří, že budou bojovat na čele.
Oba piloti Lotusu jsou po prvních trénincích nové sezony spokojeni. Kimi Räikkönen zajel v prvním tréninků šestý a ve druhém čtvrtý nejrychlejší čas. Romain Grosjean obsadil v tabulkách desáté a páté místo. Oba vnímají pokrok a věří, že mohou dokázat ještě víc.
"Pro začátek sezony je to dobré, cítil jsem, že je auto velmi silné. Nemyslím, že jsme nejrychlejší, ale je to dobrý start. Bylo dobré, že jsme měli po problémech během testování, kdy jsme dost času strávili v garáži, spolehlivý den. Uvidíme, ale prozatím jsem spokojen," nechal se slyšet Räikkönen, který se také domnívá, že oproti loňsku zmenšili ztrátu na vedoucí týmy.
Podobně to vnímá i jeho týmový kolega Romain Grosjean: "Na okruhu to bylo dobré a auto bylo lepší. Trvalo, než jsme našli přilnavost, ale to se dá na městském okruhu očekávat. Udělali jsme pokrok s nastavením během obou tréninků a myslím, že můžeme očekávat ještě víc, což je slibné," uvedl v tiskovém prohlášení.
Podle technického ředitele Jamese Allisona je čeká ještě dost práce, avšak je si jistý tím, že Lotus patří mezi vedoucí skupinku týmů, což je podle jeho slov předzvěstí dobrého zbytku víkendu.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.