Během zimního testování měl Lotus problémy se spolehlivostí. Ty se však v trénincích v Austrálii neopakovaly a tým je před prvním závodem sezony pozitivně naladěn a věří, že budou bojovat na čele.
Oba piloti Lotusu jsou po prvních trénincích nové sezony spokojeni. Kimi Räikkönen zajel v prvním tréninků šestý a ve druhém čtvrtý nejrychlejší čas. Romain Grosjean obsadil v tabulkách desáté a páté místo. Oba vnímají pokrok a věří, že mohou dokázat ještě víc.
"Pro začátek sezony je to dobré, cítil jsem, že je auto velmi silné. Nemyslím, že jsme nejrychlejší, ale je to dobrý start. Bylo dobré, že jsme měli po problémech během testování, kdy jsme dost času strávili v garáži, spolehlivý den. Uvidíme, ale prozatím jsem spokojen," nechal se slyšet Räikkönen, který se také domnívá, že oproti loňsku zmenšili ztrátu na vedoucí týmy.
Podobně to vnímá i jeho týmový kolega Romain Grosjean: "Na okruhu to bylo dobré a auto bylo lepší. Trvalo, než jsme našli přilnavost, ale to se dá na městském okruhu očekávat. Udělali jsme pokrok s nastavením během obou tréninků a myslím, že můžeme očekávat ještě víc, což je slibné," uvedl v tiskovém prohlášení.
Podle technického ředitele Jamese Allisona je čeká ještě dost práce, avšak je si jistý tím, že Lotus patří mezi vedoucí skupinku týmů, což je podle jeho slov předzvěstí dobrého zbytku víkendu.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.