Nový šéf Mercedesu Toto Wolff uvádí, že letos ke spokojenosti budou potřebovat více než minulý rok, kdy vyhráli pouze jednu velkou cenu.
Na dotaz, zda bude stačit, když vyrovnají loňský zápis v podobě jednoho vítězství, Wolff odpovídá: "Ne, chceme více. A pravidelné výsledky. Je to o stálosti a umísťování se mezi vedoucími týmy od počátku do konce."
Výkonnost nového vozu F1 W04 jej potěšila, ale upozorňuje: "To je testování, nikoliv závodění. Před námi je 19 závodů, musíme si počkat na první výsledek a pak uvidíme, jestli to opravdu bude či nebude vzrušující."
Další neúspěch v letošní sezóně by ale nebyl přijatelný: "Mercedes je v F1 proto, aby byl úspěšný, jezdil na čele a případně vyhrál šampionát. Taková jsou očekávání a my jsme zde proto, abychom je naplnili. Víme, že minulý rok nebyl moc dobrý. Začátek byl OK, druhá polovina ne. Je to o udržení si vysoké úrovně po celou sezónu."
Lewis Hamilton vzrušeně očekává, jak si Mercedes povede ve srovnání se svými soupeři: "Připravoval jsem se s vědomím, že půjde o náročný rok. Loni neměli skvělé auto. Nevím, jak tohle auto bude jezdit, ale ať už na tom jsme jakkoliv, musíme zkrátka tvrdě pracovat a dohnat to."
Podle Rosse Brawna má letos Mercedes nejlepší jezdeckou dvojici (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Hamilton je dle BBC, pro které bude psát nově páteční sloupky, letos nejlépe placeným pilotem - od Mercedesu dostane 31 milionů dolarů (přes 600 mil. Kč). Jeho týmovým kolegou bude Nico Rosberg, s nímž podle Rosse Brawna tvoří "nejsilnější jezdeckou sestavu v poli."
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.