Nový šéf Mercedesu Toto Wolff uvádí, že letos ke spokojenosti budou potřebovat více než minulý rok, kdy vyhráli pouze jednu velkou cenu.
Na dotaz, zda bude stačit, když vyrovnají loňský zápis v podobě jednoho vítězství, Wolff odpovídá: "Ne, chceme více. A pravidelné výsledky. Je to o stálosti a umísťování se mezi vedoucími týmy od počátku do konce."
Výkonnost nového vozu F1 W04 jej potěšila, ale upozorňuje: "To je testování, nikoliv závodění. Před námi je 19 závodů, musíme si počkat na první výsledek a pak uvidíme, jestli to opravdu bude či nebude vzrušující."
Další neúspěch v letošní sezóně by ale nebyl přijatelný: "Mercedes je v F1 proto, aby byl úspěšný, jezdil na čele a případně vyhrál šampionát. Taková jsou očekávání a my jsme zde proto, abychom je naplnili. Víme, že minulý rok nebyl moc dobrý. Začátek byl OK, druhá polovina ne. Je to o udržení si vysoké úrovně po celou sezónu."
Lewis Hamilton vzrušeně očekává, jak si Mercedes povede ve srovnání se svými soupeři: "Připravoval jsem se s vědomím, že půjde o náročný rok. Loni neměli skvělé auto. Nevím, jak tohle auto bude jezdit, ale ať už na tom jsme jakkoliv, musíme zkrátka tvrdě pracovat a dohnat to."
Podle Rosse Brawna má letos Mercedes nejlepší jezdeckou dvojici (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Hamilton je dle BBC, pro které bude psát nově páteční sloupky, letos nejlépe placeným pilotem - od Mercedesu dostane 31 milionů dolarů (přes 600 mil. Kč). Jeho týmovým kolegou bude Nico Rosberg, s nímž podle Rosse Brawna tvoří "nejsilnější jezdeckou sestavu v poli."
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.