Marussia v Melbourne konečně oznámila jméno svého rezervního pilota: stává se jim Rodolfo Gonzáles.
"Je nám potěšením oznámit, že jsme podepsali Rodolfa Gonzálese jako našeho rezervního pilota pro sezónu 2013," prohlašuje tým. Šestadvacetiletý Venezuelan je s Marussií již v Melbourne, kde začne sezóna úvodní Velkou cenou Austrálie.
S týmem navštíví všech 19 závodů pro případ, že by Max Chilton či Jules Bianchi nemohli nastoupit. Kromě toho se jakožto člen programu Marussie pro mladé piloty sveze ve vybraných pátečních trénincích a příležitost dostane i během testu mladých jezdců.
"Je mi potěšením, že jsme zkompletovali naši jezdeckou sestavu před úvodním závodem v Melbourne tento víkend. Vítáme Rodolfa u týmu Marussia a čerpáme povzbuzení z faktu, že má všechny ty správné zkušenosti, aby mohl plnit úlohu rezervního pilota v případě, že by musel usednout do vozu," říká šéf týmu John Booth.
"V rámci další přípravy se těšíme, že se v průběhu sezóny zúčastní několika prvních tréninků, kdy budeme mít také příležitost vyhodnocovat jeho výkonnost pro budoucnost," vysvětluje Booth.
Rodolfo Gonzáles již v minulosti testoval s Force Indií i s Caterhamem (foto: Team Caterham F1)
Gonzáles vyjadřuje svou radost slovy: "Jsem velmi potěšen tým, že se přidávám k Marussii v tak vzrušující době jejich vývoje. Úzká spolupráce se závodními piloty a inženýry během závodního víkendu je pro mě fantastickou příležitostí, abych se učil mimo vůz. Doufám, že budu moci významně přispět k pokroku týmy."
Ve svém prohlášení nezapomíná na rodnou zemi: "Ačkoliv se jedná o velký okamžik v mé kariéře, lidé ve Venezuele procházejí smutným obdobím po smrti prezidenta Cháveze, takže doufám, že tato zpráva je trochu povzbudí. Pro mě je zklamáním, že jsem se s ním o této zprávě nemohl podělit osobně."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.