Odborníci se domnívají, že za lepšími výkony nestojí nové vedení, ale větší množství času, které věnovali letošnímu vozu.
K Mercedesu se v poslední době přidali Niki Lauda a Toto Wolff, odešel naopak Norbert Haug. Tým v předsezónních testech zářil, podle Michaela Schumachera s tím však noví lidé nemají moc společného.
"Spíše to souvisí s tím, co je na pozadí - s inženýry a infrastrukturou týmu samotného. A tyto kroky byly podle mě podniknuty už před delší dobou," uvádí sedminásobný mistr světa s odkazem na dřívější angažování zkušených technický pracovníků, jakými jsou Bob Bell, Aldo Costa či Geoff Willis.
Podle zpravodajské agentury APA s ním souhlasí i bývalý pilot Gerhard Berger: "Nemyslím si, že by ti dva [Lauda a Wolff] mohli mít nějaký vliv na výkonnost vozu. Proč? Protože tento vůz začal vznikat před jejich příchodem. Nesmíme ale podceňovat dopad čerstvého větru."
Nově příchozí Toto Wolff (vlevo) a Aldo Costa, který před 2 roky přišel z Ferrari(foto: Mercedes AMG F1 Team)
S čím souvisí zlepšení, kterého jsme byli svědky během předsezónních testech? Mistr světa z roku 1996 Damon Hill má jasno - více času, který loni obětovali ve prospěch příprav nového monopostu.
"Myslím, že Ross Brawn se rozhodl: 'Poslouchejte, letošní rok odepíšeme.' Vypadá to tak, že loni se soustředili na rok 2013, přičemž sezónu 2012 v podstatě poslali k ledu. Vypadali hůře, než jací jsou," cituje Hilla britský Sun.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.