Odborníci se domnívají, že za lepšími výkony nestojí nové vedení, ale větší množství času, které věnovali letošnímu vozu.
K Mercedesu se v poslední době přidali Niki Lauda a Toto Wolff, odešel naopak Norbert Haug. Tým v předsezónních testech zářil, podle Michaela Schumachera s tím však noví lidé nemají moc společného.
"Spíše to souvisí s tím, co je na pozadí - s inženýry a infrastrukturou týmu samotného. A tyto kroky byly podle mě podniknuty už před delší dobou," uvádí sedminásobný mistr světa s odkazem na dřívější angažování zkušených technický pracovníků, jakými jsou Bob Bell, Aldo Costa či Geoff Willis.
Podle zpravodajské agentury APA s ním souhlasí i bývalý pilot Gerhard Berger: "Nemyslím si, že by ti dva [Lauda a Wolff] mohli mít nějaký vliv na výkonnost vozu. Proč? Protože tento vůz začal vznikat před jejich příchodem. Nesmíme ale podceňovat dopad čerstvého větru."
Nově příchozí Toto Wolff (vlevo) a Aldo Costa, který před 2 roky přišel z Ferrari(foto: Mercedes AMG F1 Team)
S čím souvisí zlepšení, kterého jsme byli svědky během předsezónních testech? Mistr světa z roku 1996 Damon Hill má jasno - více času, který loni obětovali ve prospěch příprav nového monopostu.
"Myslím, že Ross Brawn se rozhodl: 'Poslouchejte, letošní rok odepíšeme.' Vypadá to tak, že loni se soustředili na rok 2013, přičemž sezónu 2012 v podstatě poslali k ledu. Vypadali hůře, než jací jsou," cituje Hilla britský Sun.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.