Odborníci se domnívají, že za lepšími výkony nestojí nové vedení, ale větší množství času, které věnovali letošnímu vozu.
K Mercedesu se v poslední době přidali Niki Lauda a Toto Wolff, odešel naopak Norbert Haug. Tým v předsezónních testech zářil, podle Michaela Schumachera s tím však noví lidé nemají moc společného.
"Spíše to souvisí s tím, co je na pozadí - s inženýry a infrastrukturou týmu samotného. A tyto kroky byly podle mě podniknuty už před delší dobou," uvádí sedminásobný mistr světa s odkazem na dřívější angažování zkušených technický pracovníků, jakými jsou Bob Bell, Aldo Costa či Geoff Willis.
Podle zpravodajské agentury APA s ním souhlasí i bývalý pilot Gerhard Berger: "Nemyslím si, že by ti dva [Lauda a Wolff] mohli mít nějaký vliv na výkonnost vozu. Proč? Protože tento vůz začal vznikat před jejich příchodem. Nesmíme ale podceňovat dopad čerstvého větru."
Nově příchozí Toto Wolff (vlevo) a Aldo Costa, který před 2 roky přišel z Ferrari(foto: Mercedes AMG F1 Team)
S čím souvisí zlepšení, kterého jsme byli svědky během předsezónních testech? Mistr světa z roku 1996 Damon Hill má jasno - více času, který loni obětovali ve prospěch příprav nového monopostu.
"Myslím, že Ross Brawn se rozhodl: 'Poslouchejte, letošní rok odepíšeme.' Vypadá to tak, že loni se soustředili na rok 2013, přičemž sezónu 2012 v podstatě poslali k ledu. Vypadali hůře, než jací jsou," cituje Hilla britský Sun.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.