Formuli 1 podle šéfa Lotusu Erica Boulliera hrozí vypuknutí nákladného souboje o špičkové inženýry.
Týmy si důvěrné informace pečlivě střeží, ale při přestupech svých zaměstnanců odlivu cenných poznatků ke konkurenci zabránit nedokáží. Pokud se při vývoji s něčím trápí, není nic snazšího než zakoupit soupeřova inženýra.
Během zimy se do středu zájmu dostala zpráva o přestupu technického ředitele McLarenu Paddyho Lowea, jenž po sezóně začne pracovat u Mercedesu. A jako o jeho náhradě se hodně hovořilo právě o technickém řediteli Lotusu Jamesovi Allisonovi.
Boullier se v rozhovoru pro Autosport obává, že by se situace mohla vymknout z rukou, pokud týmy budou dále navyšovat částky za přestupy technických pracovníků: "Myslím, že to je šílené vytvářet peněžní válku, když svým lidem začínáte vyplácet šílené peníze."
"Formule 1 je velmi riskantní, náročná a nechráněná. Jsou v ní vysoké platy, v každé oblasti většinou vyšší než v kterémkoliv jiném odvětví. Ale proč? U mě je na prvním místě společnost, neválčím kvůli několika stům tisíců liber, abych si udržel zaměstnance," pokračuje šéf Lotusu.
Přestoupí James Allison k McLarenu? (foto: Lotus F1 Team)
"Ve Formuli 1 se do hledáčku dostává pár lidí kvůli tomu, že jsou vystaveni médiím. James není určitě jediným zaměstnancem. Máme jich 150 a většina nápadů nepochází od Jamese Allisona. On je samozřejmě skutečně hodnotným pro společnost, ale pokud zítra odejde, přežijeme to.
Není to drama," bagatelizuje Boullier dopad případného odchodu svého technického ředitele na konkurenceschopnost svého týmu.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.