Formuli 1 podle šéfa Lotusu Erica Boulliera hrozí vypuknutí nákladného souboje o špičkové inženýry.
Týmy si důvěrné informace pečlivě střeží, ale při přestupech svých zaměstnanců odlivu cenných poznatků ke konkurenci zabránit nedokáží. Pokud se při vývoji s něčím trápí, není nic snazšího než zakoupit soupeřova inženýra.
Během zimy se do středu zájmu dostala zpráva o přestupu technického ředitele McLarenu Paddyho Lowea, jenž po sezóně začne pracovat u Mercedesu. A jako o jeho náhradě se hodně hovořilo právě o technickém řediteli Lotusu Jamesovi Allisonovi.
Boullier se v rozhovoru pro Autosport obává, že by se situace mohla vymknout z rukou, pokud týmy budou dále navyšovat částky za přestupy technických pracovníků: "Myslím, že to je šílené vytvářet peněžní válku, když svým lidem začínáte vyplácet šílené peníze."
"Formule 1 je velmi riskantní, náročná a nechráněná. Jsou v ní vysoké platy, v každé oblasti většinou vyšší než v kterémkoliv jiném odvětví. Ale proč? U mě je na prvním místě společnost, neválčím kvůli několika stům tisíců liber, abych si udržel zaměstnance," pokračuje šéf Lotusu.
Přestoupí James Allison k McLarenu? (foto: Lotus F1 Team)
"Ve Formuli 1 se do hledáčku dostává pár lidí kvůli tomu, že jsou vystaveni médiím. James není určitě jediným zaměstnancem. Máme jich 150 a většina nápadů nepochází od Jamese Allisona. On je samozřejmě skutečně hodnotným pro společnost, ale pokud zítra odejde, přežijeme to.
Není to drama," bagatelizuje Boullier dopad případného odchodu svého technického ředitele na konkurenceschopnost svého týmu.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.