Formuli 1 podle šéfa Lotusu Erica Boulliera hrozí vypuknutí nákladného souboje o špičkové inženýry.
Týmy si důvěrné informace pečlivě střeží, ale při přestupech svých zaměstnanců odlivu cenných poznatků ke konkurenci zabránit nedokáží. Pokud se při vývoji s něčím trápí, není nic snazšího než zakoupit soupeřova inženýra.
Během zimy se do středu zájmu dostala zpráva o přestupu technického ředitele McLarenu Paddyho Lowea, jenž po sezóně začne pracovat u Mercedesu. A jako o jeho náhradě se hodně hovořilo právě o technickém řediteli Lotusu Jamesovi Allisonovi.
Boullier se v rozhovoru pro Autosport obává, že by se situace mohla vymknout z rukou, pokud týmy budou dále navyšovat částky za přestupy technických pracovníků: "Myslím, že to je šílené vytvářet peněžní válku, když svým lidem začínáte vyplácet šílené peníze."
"Formule 1 je velmi riskantní, náročná a nechráněná. Jsou v ní vysoké platy, v každé oblasti většinou vyšší než v kterémkoliv jiném odvětví. Ale proč? U mě je na prvním místě společnost, neválčím kvůli několika stům tisíců liber, abych si udržel zaměstnance," pokračuje šéf Lotusu.
Přestoupí James Allison k McLarenu? (foto: Lotus F1 Team)
"Ve Formuli 1 se do hledáčku dostává pár lidí kvůli tomu, že jsou vystaveni médiím. James není určitě jediným zaměstnancem. Máme jich 150 a většina nápadů nepochází od Jamese Allisona. On je samozřejmě skutečně hodnotným pro společnost, ale pokud zítra odejde, přežijeme to.
Není to drama," bagatelizuje Boullier dopad případného odchodu svého technického ředitele na konkurenceschopnost svého týmu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.