Lewis Hamilton odhalil, že krom velkého balíku peněz za novou smlouvu s Mercedesem mu nový zaměstnavatel rovněž umožní ponechávat si přilby ze závodů a poháry.
Brit v minulosti přiznal určité zklamání z toho, že mu McLaren neumožňoval ponechat si vítězné trofeje z úspěšných závodů. To sice nebylo hlavní příčinou přestupu k Mercedesu, možnost vystavit si je ve svém soukromí však Hamiltona očividně těší.
"Otázkou je, jestli v roce 2013 dostaneme trofeje. Skvělé je, že si je můžu nechat, ale hrome, vlastně ještě žádnou nemám," vtipkuje pro Express Hamilton, kterého v neděli čeká ve Formuli 1 první závod za jiný tým než McLaren.
"Byla to malá věc, ale malé věci se počítají - podobně jako moje přilby. Je v nich můj pot, krev a slzy, proto si je chci nechávat," vysvětluje Hamilton. "Nyní si je nechávám a mé trofeje jsou mými trofejemi."
Ačkoliv někteří stále kroutí nad jeho přestupem hlavou, zkušený jezdec si uvolněnější prostředí v německém týmu užívá: "Přišel jsem z místa, které bylo mnohem více kontrolováno, ze skutečně řízeného prostředí, kde jste omezováni v tom, co můžete dělat, a říkat to, co je vám řečeno."
Vítězné trofeje si Hamilton u Mercedesu bude moci ponechat (foto: McLaren Mercedes)
Odhaluje také, že když se rozhodl z McLarenu odejít, byl ke konci sezóny 2012 již uvolněnější. "Dokázal jsem se uvolnit a předvádět výkony, jaké jsem předváděl," dodává Hamilton.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.