Lewis Hamilton odhalil, že krom velkého balíku peněz za novou smlouvu s Mercedesem mu nový zaměstnavatel rovněž umožní ponechávat si přilby ze závodů a poháry.
Brit v minulosti přiznal určité zklamání z toho, že mu McLaren neumožňoval ponechat si vítězné trofeje z úspěšných závodů. To sice nebylo hlavní příčinou přestupu k Mercedesu, možnost vystavit si je ve svém soukromí však Hamiltona očividně těší.
"Otázkou je, jestli v roce 2013 dostaneme trofeje. Skvělé je, že si je můžu nechat, ale hrome, vlastně ještě žádnou nemám," vtipkuje pro Express Hamilton, kterého v neděli čeká ve Formuli 1 první závod za jiný tým než McLaren.
"Byla to malá věc, ale malé věci se počítají - podobně jako moje přilby. Je v nich můj pot, krev a slzy, proto si je chci nechávat," vysvětluje Hamilton. "Nyní si je nechávám a mé trofeje jsou mými trofejemi."
Ačkoliv někteří stále kroutí nad jeho přestupem hlavou, zkušený jezdec si uvolněnější prostředí v německém týmu užívá: "Přišel jsem z místa, které bylo mnohem více kontrolováno, ze skutečně řízeného prostředí, kde jste omezováni v tom, co můžete dělat, a říkat to, co je vám řečeno."
Vítězné trofeje si Hamilton u Mercedesu bude moci ponechat (foto: McLaren Mercedes)
Odhaluje také, že když se rozhodl z McLarenu odejít, byl ke konci sezóny 2012 již uvolněnější. "Dokázal jsem se uvolnit a předvádět výkony, jaké jsem předváděl," dodává Hamilton.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.