Lewis Hamilton odhalil, že krom velkého balíku peněz za novou smlouvu s Mercedesem mu nový zaměstnavatel rovněž umožní ponechávat si přilby ze závodů a poháry.
Brit v minulosti přiznal určité zklamání z toho, že mu McLaren neumožňoval ponechat si vítězné trofeje z úspěšných závodů. To sice nebylo hlavní příčinou přestupu k Mercedesu, možnost vystavit si je ve svém soukromí však Hamiltona očividně těší.
"Otázkou je, jestli v roce 2013 dostaneme trofeje. Skvělé je, že si je můžu nechat, ale hrome, vlastně ještě žádnou nemám," vtipkuje pro Express Hamilton, kterého v neděli čeká ve Formuli 1 první závod za jiný tým než McLaren.
"Byla to malá věc, ale malé věci se počítají - podobně jako moje přilby. Je v nich můj pot, krev a slzy, proto si je chci nechávat," vysvětluje Hamilton. "Nyní si je nechávám a mé trofeje jsou mými trofejemi."
Ačkoliv někteří stále kroutí nad jeho přestupem hlavou, zkušený jezdec si uvolněnější prostředí v německém týmu užívá: "Přišel jsem z místa, které bylo mnohem více kontrolováno, ze skutečně řízeného prostředí, kde jste omezováni v tom, co můžete dělat, a říkat to, co je vám řečeno."
Vítězné trofeje si Hamilton u Mercedesu bude moci ponechat (foto: McLaren Mercedes)
Odhaluje také, že když se rozhodl z McLarenu odejít, byl ke konci sezóny 2012 již uvolněnější. "Dokázal jsem se uvolnit a předvádět výkony, jaké jsem předváděl," dodává Hamilton.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.