Loni Felipe Massa doslova vstal z mrtvých a svými výkony v druhé polovině sezony si řekl o sedačku i pro rok 2013. Jak ale vidí své šance do budoucnosti?
Na první polovinu loňské sezony by Felipe Massa nejraději zapomněl. Z prvních pěti velkých cen se mu ani jednou nepovedlo kvalifikovat se do nejlepší desítky a v závodech bral pouhé 2 body. Není tedy divu, že se čím dál častěji spekulovalo o jeho možné výměně.
Ovšem poté se karta začala pozvolna obracet a ke konci roku 2012 byl již brazilský závodník mnohdy stejně rychlý jako jeho týmový kolega Alonso. Massovi se tak na poslední chvíli povedlo zachránit své místo pro letošní rok, ale jak vidí své šance na rok 2014?
„Momentálně nevím, co se mnou bude,“ prozradil 31letý pilot Ferrari, který letos načne již svou osmou sezonu v týmu z Maranella.
„Pochopitelně udělám vše pro to, abych dále pokračoval ve Ferrari – v největším a nejslavnějším týmu F1, který se za ty roky stal mou druhou rodinou. Samozřejmě vše se bude odvíjet jen od mých výsledků, takže se plně soustředím pouze na mistrovství světa,“ pokračoval.
Zdá se, že letošní rok bude jeho poslední šancí ukázat, že stále ještě je tím samým Felipem, který v roce 2008 dokázal do posledního závodu, potažmo do poslední zatáčky, bojovat o titul mistra světa. Ovšem najdou se i tací, kteří nad ním již dávno zlomili hůl.
„To je zkrátka Formule 1," nenechá se rozhodit, "ale myslím, že loni jsem každému dokázal, že se dovedu vypořádat s obtížnými situacemi,“ řekl Brazilec.
„I přes velice komplikovaný začátek sezony jsem se nenechal ovlivnit různými zvěstmi a probojoval jsem se zpět. Díky tomu vím, že letos můžu zaútočit znovu,“ dodal.
Na konci loňské sezony již Felipe šlapal na paty Fernandovi
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.