Loni Felipe Massa doslova vstal z mrtvých a svými výkony v druhé polovině sezony si řekl o sedačku i pro rok 2013. Jak ale vidí své šance do budoucnosti?
Na první polovinu loňské sezony by Felipe Massa nejraději zapomněl. Z prvních pěti velkých cen se mu ani jednou nepovedlo kvalifikovat se do nejlepší desítky a v závodech bral pouhé 2 body. Není tedy divu, že se čím dál častěji spekulovalo o jeho možné výměně.
Ovšem poté se karta začala pozvolna obracet a ke konci roku 2012 byl již brazilský závodník mnohdy stejně rychlý jako jeho týmový kolega Alonso. Massovi se tak na poslední chvíli povedlo zachránit své místo pro letošní rok, ale jak vidí své šance na rok 2014?
„Momentálně nevím, co se mnou bude,“ prozradil 31letý pilot Ferrari, který letos načne již svou osmou sezonu v týmu z Maranella.
„Pochopitelně udělám vše pro to, abych dále pokračoval ve Ferrari – v největším a nejslavnějším týmu F1, který se za ty roky stal mou druhou rodinou. Samozřejmě vše se bude odvíjet jen od mých výsledků, takže se plně soustředím pouze na mistrovství světa,“ pokračoval.
Zdá se, že letošní rok bude jeho poslední šancí ukázat, že stále ještě je tím samým Felipem, který v roce 2008 dokázal do posledního závodu, potažmo do poslední zatáčky, bojovat o titul mistra světa. Ovšem najdou se i tací, kteří nad ním již dávno zlomili hůl.
„To je zkrátka Formule 1," nenechá se rozhodit, "ale myslím, že loni jsem každému dokázal, že se dovedu vypořádat s obtížnými situacemi,“ řekl Brazilec.
„I přes velice komplikovaný začátek sezony jsem se nenechal ovlivnit různými zvěstmi a probojoval jsem se zpět. Díky tomu vím, že letos můžu zaútočit znovu,“ dodal.
Na konci loňské sezony již Felipe šlapal na paty Fernandovi
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.