Přestože loni spolehlivost McLarenu nebyla nejlepší, sáhl tým v designu nového vozu k radikálnějším změnám než většina soupeřů a zaměřuje se spíše na rychlost.
O spolehlivost se týmy podle Martina Whitmarshe týmy obávají vždy, ale jednodušší je podle něj v průběhu sezóny zvyšovat spolehlivost než zrychlovat vůz.
"U nového závodního vozu si nikdy nemůžete být tak jistí, jak byste byli rádi, protože pokud je stabilní a spolehlivý, pak si obvykle přejete jej změnit tak, aby byl rychlejší, lehčí, aerodynamičtější či něco podobného," říká šéf McLarenu.
"Nadělili jsme si platformu, která je nová, abychom zajistili možnost vývoje v průběhu sezóny. Díky tomu je větší výzvou jít po ujetí 5000 km do prvního závodu tak spokojený, jak byste chtěli," pokračuje.
McLaren se podle něj snažil vyřešit specifické problémy, které se objevily v minulé sezóně, a zároveň se zaměřit na větší změny na voze: "Tvrdě jsme s Mercedesem a zároveň interně pracovali na některých potížích, s nimiž jsme se setkali minulý rok.
Takže si myslím, že jsme neustále ostražití, ale nesmíme být tak posedlí spolehlivostí, že bychom nesáhli k změnám na voze. Samozřejmě, že jsme při změnách na letošním voze šli do rizika. Loňský ročník jsme zakončili s nejrychlejším vozem. Bylo by to velmi jednoduché pokračovat v jeho vývoji."
McLaren sáhl k větším změnám na voze v rámci širších možností vývoje po celou sezónu - pokud šel cestou mírné evoluce, brzy by je vyčerpal (foto: McLaren Mercedes)
"Dokázali bychom ho před začátkem tohoto roku ještě zrychlit, ale přesto jsme učinili změny v celkovém balíku ve víře v to, že musíte být konkurenceschopní po 19 závodů a musíte být schopni jej dále vyvíjet," dodává Whitmarsh.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.