Přestože loni spolehlivost McLarenu nebyla nejlepší, sáhl tým v designu nového vozu k radikálnějším změnám než většina soupeřů a zaměřuje se spíše na rychlost.
O spolehlivost se týmy podle Martina Whitmarshe týmy obávají vždy, ale jednodušší je podle něj v průběhu sezóny zvyšovat spolehlivost než zrychlovat vůz.
"U nového závodního vozu si nikdy nemůžete být tak jistí, jak byste byli rádi, protože pokud je stabilní a spolehlivý, pak si obvykle přejete jej změnit tak, aby byl rychlejší, lehčí, aerodynamičtější či něco podobného," říká šéf McLarenu.
"Nadělili jsme si platformu, která je nová, abychom zajistili možnost vývoje v průběhu sezóny. Díky tomu je větší výzvou jít po ujetí 5000 km do prvního závodu tak spokojený, jak byste chtěli," pokračuje.
McLaren se podle něj snažil vyřešit specifické problémy, které se objevily v minulé sezóně, a zároveň se zaměřit na větší změny na voze: "Tvrdě jsme s Mercedesem a zároveň interně pracovali na některých potížích, s nimiž jsme se setkali minulý rok.
Takže si myslím, že jsme neustále ostražití, ale nesmíme být tak posedlí spolehlivostí, že bychom nesáhli k změnám na voze. Samozřejmě, že jsme při změnách na letošním voze šli do rizika. Loňský ročník jsme zakončili s nejrychlejším vozem. Bylo by to velmi jednoduché pokračovat v jeho vývoji."
McLaren sáhl k větším změnám na voze v rámci širších možností vývoje po celou sezónu - pokud šel cestou mírné evoluce, brzy by je vyčerpal (foto: McLaren Mercedes)
"Dokázali bychom ho před začátkem tohoto roku ještě zrychlit, ale přesto jsme učinili změny v celkovém balíku ve víře v to, že musíte být konkurenceschopní po 19 závodů a musíte být schopni jej dále vyvíjet," dodává Whitmarsh.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.