Michael Schumacher vyloučil, že by se po svém odchodu z F1 stal televizním komentátorem. Předsezónní testy sice sledoval, ale favorita si před prvním závodem tipnout netroufá.
Nebude tak následovat příklady spousty svých bývalých kolegů ze závodních tratí - například Damona Hilla, Martina Brundla, Eddieho Jordana, Nikiho Laudy a dalších, kteří se své zkušenosti z F1 snaží zúročit komentováním závodů pro různé televizní společnosti. Proč?
"Není to má parketa. Věci se ve Formuli 1 tak rychle hýbou, že už teď jsem hodně mimo," vysvětluje sedminásobný šampion pro Bild am Sonntag. "A za druhé: znovu bych byl pryč od své rodiny, takže bych mohl rovnou jezdit... pokud bych už musel být pryč, byla by to větší zábava."
Po svém druhém odchodu z F1 se hodně věnuje rodině ve Švýcarsku, kde bydlí. Užívá si toho, že je "volný a bez závazků." Pomáhá více své manželce, která jezdí na koních a také je chová. "Je to čím dál tím větší zábava," říká Schumi, který se ji tak snaží oplatit léta podpory na závodní dráze.
Na F1 ale nezanevřel a bedlivě sledoval zimní testování. Favorita však odmítl označit. "Víme, že ty zimní testy mají pouze omezený význam. Myslím, že sezóna bude opravdu těsná. V roce 2012 jsme viděli sedm různých vítězů v prvních sedmi závodech. A podle mě takový trend bude i v letošním roce."
Michael Schumacher ve svém posledním závodě v Brazílii (foto: Pirelli)
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.