Michael Schumacher vyloučil, že by se po svém odchodu z F1 stal televizním komentátorem. Předsezónní testy sice sledoval, ale favorita si před prvním závodem tipnout netroufá.
Nebude tak následovat příklady spousty svých bývalých kolegů ze závodních tratí - například Damona Hilla, Martina Brundla, Eddieho Jordana, Nikiho Laudy a dalších, kteří se své zkušenosti z F1 snaží zúročit komentováním závodů pro různé televizní společnosti. Proč?
"Není to má parketa. Věci se ve Formuli 1 tak rychle hýbou, že už teď jsem hodně mimo," vysvětluje sedminásobný šampion pro Bild am Sonntag. "A za druhé: znovu bych byl pryč od své rodiny, takže bych mohl rovnou jezdit... pokud bych už musel být pryč, byla by to větší zábava."
Po svém druhém odchodu z F1 se hodně věnuje rodině ve Švýcarsku, kde bydlí. Užívá si toho, že je "volný a bez závazků." Pomáhá více své manželce, která jezdí na koních a také je chová. "Je to čím dál tím větší zábava," říká Schumi, který se ji tak snaží oplatit léta podpory na závodní dráze.
Na F1 ale nezanevřel a bedlivě sledoval zimní testování. Favorita však odmítl označit. "Víme, že ty zimní testy mají pouze omezený význam. Myslím, že sezóna bude opravdu těsná. V roce 2012 jsme viděli sedm různých vítězů v prvních sedmi závodech. A podle mě takový trend bude i v letošním roce."
Michael Schumacher ve svém posledním závodě v Brazílii (foto: Pirelli)
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.