Šéf McLarenu Martin Whitmarsch přiznal, že během zimního testování jim pneumatiky Pirelli způsobovaly bolesti hlavy. Domnívá se však, že jsou nyní v obstojné formě a do Melbourne jedou s cílem získat body.
U McLarenu příliš nadšení po zimních testech nepanovalo. Tým z Wokingu se vydal jinou cestou, než ostatní týmy a zatím hledá cestu k porozumění vozu a správnému nastavení. To přiznal i šéf McLarenu Martin Whitmarsh.
"Chladné a deštivé podmínky, které jsme zažily během testů v Barceloně a Jerezu znamenaly, že bylo obtížné pracovat s pneumatikami a jejich konzistentností při optimálním okně pro výkon. Tento problém kombinovaný s typickými testovacími zádrhely nám způsobil bolesti hlavy. Ale bylo to stejné u všech týmů," řekl a dodal, že je podle něj nyní McLaren v obstojné formě.
"Nesmíme zapomínat, že náš MP4-28 je nový a nekompromisní design, který budeme agresivně vyvíjet i během roku. Bezpochyby v sobě skrývá potenciál. Letíme do Melbourne s cílem ukázat se v dobrém světle a získat body," upozornil Whitmarsh.
Velkou váhu předsezonním testům nepřikládá ani Jenson Button. "Jednou z fascinujících věcí na F1 je způsob, jakým se každou zimu restartuje. Já jsem zažil obě tyto situace: můžete mít hrozné zimní testování a objevit se v prvním závodě konkurenceschopný a stejně tak můžete vypadat velmi dobře během testů a v Melbourne propadnout."
Pneumatiky jako hlavní zdroj potíží (foto: McLaren Mercedes)
Stejně jako Whitmarsh i Button zopakovali, že je zatím nemožné snažit se určit favority. "Nemyslím, že některý tým opravdu ví, jak bude vypadat pořadí. Tato zima byla nesmírně složitě předvídatelná," okomentoval situaci třiatřicetiletý Brit, který má prý Melbourne ve velké oblibě a má na tamější okruh dobré vzpomínky.
I během zimy měli oba piloti McLarenu nabitý program. Sergio Pérez se nechal slyšet, že zatím nikdy přes zimu tak tvrdě nepracoval a věří, že udělal vše, co bylo v jeho silách, aby byl na svůj debut v barvách McLarenu v Austrálii připraven. Trénink nevynechával ani Jenson Button. "Nikdy jsem nepřestal trénovat a cítím se neuvěřitelně fit a soustředěně před začátkem nové sezony," uvedl mistr světa z roku 2009 v předzávodovém prohlášení.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.