Týden před prvním závodem Marussia přiznává, že stále nepodepsala obchodní smlouvu s držitelem komerčních práv na Formuli 1 zastupovaným Berniem Ecclestonem.
Bernie Ecclestone vyjednal smlouvy se všemi týmy kromě Marussie, přestože její přihláška do letošního šampionátu byla Mezinárodní automobilovou federací přijata. Ruská stáj je tedy stále bez obchodní smlouvy.
"Aktivně diskutujeme s držitelem komerčních práv, ale k dnešku jsme s ním stále smlouvu nepodepsali," potvrzuje mluvčí Marussie pro ESPN.
Již minulý týden v Barceloně šéf týmu John Booth řekl, že je dohoda na spadnutí: "Ještě není nic podepsáno, ale máme tomu teď hodně blízko."
Pokud nedojde k podpisu smlouvy, nebude moci Marussia dostávat svůj podíl na příjmech Formule 1, podle Bootha je však podpis smlouvy před prvním závodem ještě důležitější pro Ecclestona.
"Není to před Austrálii životně důležité pro Marussii. Je to životně důležité pro Bernieho, protože bez ní by nás nemohl filmovat," vysvětlil Booth.
Za Marussii bude místo Luize Razii nakonec závodit Jules Bianchi (foto: Marussia F1 Team)
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.