Návrat ke starým časům? McLaren měl jednat s Hondou o možném comebacku do F1 s turbomotorem. K situaci se vyjádřil i týmový šéf McLarenu, Martin Whitmarsh.
V zákulisí Formule 1 se začaly ozývat hlasy, že Honda by se opět ráda vrátila do královny motorsportu jako dodavatel motorů, o čemž jsme vás již informovali. K těmto spekulacím se vyjádřil i šéf týmu McLaren, Martin Whitmarsh. Šéf stáje jednání s japonským koncernem nevylučuje, nakonec jeho stáj s Hondou spolupracovala před 25 lety.
V tehdejší době se v F1 využívaly turbomotory a poslední šestiválcový motor od Hondy byl používán v McLarenu MP4/4 v roce 1988. Díky velkým změnám v pravidlech týkajících se motorů by tak nemusel být rozchod McLarenu a Mercedesu vůbec nereálný.
Nejpravděpodobnější se ale jeví varianta, že by McLaren v prvním roce novodobé turbo éry poháněly stále motory Mercedes a návrat Hondy by pak přišel v roce 2015. Toto Wolff, který je u Mercedesu odpovědný za aktivity v motorsportu, však nechce boj o McLaren vzdát tak rychle. Rakušan pro britskou BBC řekl: "Snažíme se o dlouhodobý vztah jako dodavatel motorů pro McLaren-Mercedes."
Dlouhá léta lidé od McLarenu otázku motorů řešili s Norbertem Haugem...
Kontrakt mezi McLarenem a Mercedesem v aktuální podobě vyprší na konci roku 2013. Martin Whitmarsh pro britská media řekl: "Mohu potvrdit, že máme kontrakt s naším dlouholetým dodavatelem, společností Mercedes-Benz, který zahrnuje i roky 2013, 2014 a 2015."
Poslední dva roky by měla pokrývat pouze opce, která obsahuje klauzuli umožňující smlouvu neprodloužit. Má se za to, že jedním z důvodů, kterých může McLaren využít pro možné neprdloužení smlouvy, je případná nabídka stát se továrním partnerem pro jiného výrobce. Což by byl pravděpodobně případ Hondy.
Whitmarsh však chtěl umírnit veškeré spekulace: "Koluje hodně zvěstí. Kromě Hondy už jsem slyšel i o Porsche, Hyundaii a spoustě dalších výrobců. V zájmu F1 doufám, že se některý z výrobců vrátí - potřebujeme je v našem sportu. Kdo ví, co se v budoucnu stane?"
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.