Whitmarsh o námluvách s Hondou, Wolff se snaží Mclaren udržet

Whitmarsh, Martin
Whitmarsh, Martin, foto: circuitoftheamericas.com
iM2 7. března 2013 16:20
Sdílej:

Návrat ke starým časům? McLaren měl jednat s Hondou o možném comebacku do F1 s turbomotorem. K situaci se vyjádřil i týmový šéf McLarenu, Martin Whitmarsh.

V zákulisí Formule 1 se začaly ozývat hlasy, že Honda by se opět ráda vrátila do královny motorsportu jako dodavatel motorů, o čemž jsme vás již informovali. K těmto spekulacím se vyjádřil i šéf týmu McLaren, Martin Whitmarsh. Šéf stáje jednání s japonským koncernem nevylučuje, nakonec jeho stáj s Hondou spolupracovala před 25 lety.

V tehdejší době se v F1 využívaly turbomotory a poslední šestiválcový motor od Hondy byl používán v McLarenu MP4/4 v roce 1988. Díky velkým změnám v pravidlech týkajících se motorů by tak nemusel být rozchod McLarenu a Mercedesu vůbec nereálný. 

Nejpravděpodobnější se ale jeví varianta, že by McLaren v prvním roce novodobé turbo éry poháněly stále motory Mercedes a návrat Hondy by pak přišel v roce 2015. Toto Wolff, který je u Mercedesu odpovědný za aktivity v motorsportu, však nechce boj o McLaren vzdát tak rychle. Rakušan pro britskou BBC řekl: "Snažíme se o dlouhodobý vztah jako dodavatel motorů pro McLaren-Mercedes." 

Dlouhá léta lidé od McLarenu otázku motorů řešili s Norbertem Haugem...

Kontrakt mezi McLarenem a Mercedesem v aktuální podobě vyprší na konci roku 2013. Martin Whitmarsh pro britská media řekl: "Mohu potvrdit, že máme kontrakt s naším dlouholetým dodavatelem, společností Mercedes-Benz, který zahrnuje i roky 2013, 2014 a 2015."

Poslední dva roky by měla pokrývat pouze opce, která obsahuje klauzuli umožňující smlouvu neprodloužit. Má se za to, že jedním z důvodů, kterých může McLaren využít pro možné neprdloužení smlouvy, je případná nabídka stát se továrním partnerem pro jiného výrobce. Což by byl pravděpodobně případ Hondy.

Whitmarsh však chtěl umírnit veškeré spekulace: "Koluje hodně zvěstí. Kromě Hondy už jsem slyšel i o Porsche, Hyundaii a spoustě dalších výrobců. V zájmu F1 doufám, že se některý z výrobců vrátí - potřebujeme je v našem sportu. Kdo ví, co se v budoucnu stane?"

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.