Šéf Red Bullu Christian Horner si po předsezónních testech myslí, že Lewis Hamilton požene Mercedes kupředu za lepšími výsledky.
"Mercedes zaznamenal ve svém programu některé podivuhodné časy," přiznává Horner pro Reuters. "Jejich auto vypadá rychle a Lewis se připojil k týmu, který chce přirozeně učinit krok vpřed. Má cenu času na kolo, proto jej podepsali."
"Jsem si jistý, že letos s nimi bude třeba počítat. Jejich výzvou bude to po celou sezónu udržet, protože v několika posledních letech byli na počátku rychlí, minulý rok vyhráli třetí závod v Číně," připomíná Horner slabší vývojové schopnosti Mercedesu udržet tempo vývoje vozu se špičkou.
Časy v testech mohou být kvůli různému množství paliva a stavu pneumatik zavádějící, podle šéfa Red Bullu však Mercedesu bude silný: "Lewis, jak všichni víme, je špičkovým pilotem, a dostane je na vyšší úroveň. Letošní sezónu ovlivní."
O svém týmu říká: "Jednu věc, kterou jsme se při testech naučili, je nemožnost z nich něco skutečně vyčíst. Pro nás se jednalo o pozitivní předsezónní část a až v Melbourne uvidíme všechny odvádět svou práci - poprvé nahlédneme na výkonnostní pořadí.
Letos budou probíhat obrovské závody ve vývoji od Melbourne po Brazílii. Přidanou výzvou k nutnému vývoji současných vozů bude výzkum a design zcela nového auta pro rok 2014," upozorňuje Horner na náročnou práci, která v roce 2013 týmy čeká.
Red Bull je odhodlán dále pokračovat v zisku vítězných trofejí (foto: Red Bull Racing)
Myslí si, že po zisku tří titulů bude letos Red Bull pod menším tlakem: "V týmu panuje skutečné odhodlání po pokračování v úspěchu, k odvedení co nejlepší práce na tom, abychom letos tituly obhájili.
Vyhráli jsme tři dvojnásobné tituly mistrů světa, jsou nyní součásti historický knih. Nikdo nám je nevezme. Nejsme jen chvilkovým zábleskem, za který nás lidé považovali po našem prvním dvojvítězství v šampionátu.
Takže v mnoha ohledech tlak povolil, ale v ostatních si chceme udržet formu, kterou jsme předváděli v předchozích několika letech, a pokračovat v ní letos i v budoucnu," dodává Horner.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.