Šéf Red Bullu Christian Horner si po předsezónních testech myslí, že Lewis Hamilton požene Mercedes kupředu za lepšími výsledky.
"Mercedes zaznamenal ve svém programu některé podivuhodné časy," přiznává Horner pro Reuters. "Jejich auto vypadá rychle a Lewis se připojil k týmu, který chce přirozeně učinit krok vpřed. Má cenu času na kolo, proto jej podepsali."
"Jsem si jistý, že letos s nimi bude třeba počítat. Jejich výzvou bude to po celou sezónu udržet, protože v několika posledních letech byli na počátku rychlí, minulý rok vyhráli třetí závod v Číně," připomíná Horner slabší vývojové schopnosti Mercedesu udržet tempo vývoje vozu se špičkou.
Časy v testech mohou být kvůli různému množství paliva a stavu pneumatik zavádějící, podle šéfa Red Bullu však Mercedesu bude silný: "Lewis, jak všichni víme, je špičkovým pilotem, a dostane je na vyšší úroveň. Letošní sezónu ovlivní."
O svém týmu říká: "Jednu věc, kterou jsme se při testech naučili, je nemožnost z nich něco skutečně vyčíst. Pro nás se jednalo o pozitivní předsezónní část a až v Melbourne uvidíme všechny odvádět svou práci - poprvé nahlédneme na výkonnostní pořadí.
Letos budou probíhat obrovské závody ve vývoji od Melbourne po Brazílii. Přidanou výzvou k nutnému vývoji současných vozů bude výzkum a design zcela nového auta pro rok 2014," upozorňuje Horner na náročnou práci, která v roce 2013 týmy čeká.
Red Bull je odhodlán dále pokračovat v zisku vítězných trofejí (foto: Red Bull Racing)
Myslí si, že po zisku tří titulů bude letos Red Bull pod menším tlakem: "V týmu panuje skutečné odhodlání po pokračování v úspěchu, k odvedení co nejlepší práce na tom, abychom letos tituly obhájili.
Vyhráli jsme tři dvojnásobné tituly mistrů světa, jsou nyní součásti historický knih. Nikdo nám je nevezme. Nejsme jen chvilkovým zábleskem, za který nás lidé považovali po našem prvním dvojvítězství v šampionátu.
Takže v mnoha ohledech tlak povolil, ale v ostatních si chceme udržet formu, kterou jsme předváděli v předchozích několika letech, a pokračovat v ní letos i v budoucnu," dodává Horner.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.