Šéf Red Bullu Christian Horner si po předsezónních testech myslí, že Lewis Hamilton požene Mercedes kupředu za lepšími výsledky.
"Mercedes zaznamenal ve svém programu některé podivuhodné časy," přiznává Horner pro Reuters. "Jejich auto vypadá rychle a Lewis se připojil k týmu, který chce přirozeně učinit krok vpřed. Má cenu času na kolo, proto jej podepsali."
"Jsem si jistý, že letos s nimi bude třeba počítat. Jejich výzvou bude to po celou sezónu udržet, protože v několika posledních letech byli na počátku rychlí, minulý rok vyhráli třetí závod v Číně," připomíná Horner slabší vývojové schopnosti Mercedesu udržet tempo vývoje vozu se špičkou.
Časy v testech mohou být kvůli různému množství paliva a stavu pneumatik zavádějící, podle šéfa Red Bullu však Mercedesu bude silný: "Lewis, jak všichni víme, je špičkovým pilotem, a dostane je na vyšší úroveň. Letošní sezónu ovlivní."
O svém týmu říká: "Jednu věc, kterou jsme se při testech naučili, je nemožnost z nich něco skutečně vyčíst. Pro nás se jednalo o pozitivní předsezónní část a až v Melbourne uvidíme všechny odvádět svou práci - poprvé nahlédneme na výkonnostní pořadí.
Letos budou probíhat obrovské závody ve vývoji od Melbourne po Brazílii. Přidanou výzvou k nutnému vývoji současných vozů bude výzkum a design zcela nového auta pro rok 2014," upozorňuje Horner na náročnou práci, která v roce 2013 týmy čeká.
Red Bull je odhodlán dále pokračovat v zisku vítězných trofejí (foto: Red Bull Racing)
Myslí si, že po zisku tří titulů bude letos Red Bull pod menším tlakem: "V týmu panuje skutečné odhodlání po pokračování v úspěchu, k odvedení co nejlepší práce na tom, abychom letos tituly obhájili.
Vyhráli jsme tři dvojnásobné tituly mistrů světa, jsou nyní součásti historický knih. Nikdo nám je nevezme. Nejsme jen chvilkovým zábleskem, za který nás lidé považovali po našem prvním dvojvítězství v šampionátu.
Takže v mnoha ohledech tlak povolil, ale v ostatních si chceme udržet formu, kterou jsme předváděli v předchozích několika letech, a pokračovat v ní letos i v budoucnu," dodává Horner.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.