Ferrari je s průběhem předsezónního testování mnohem spokojenější než minulý rok. Technický ředitel Pat Fry hovoří o výsledcích předsezónního testování a o očekáváních týmu před prvním závodem v Austrálii.
Scuderia během 12 dnů předsezónních testů ujela 4 913,089 km, což je třetí nejdelší vzdálenost ze všech týmů. Přesto se podle technického ředitele budou potřebovat zaměřit zejména na poznávání pneumatik, které byly před letošní sezónou upraveny.
"Všechny týmy včetně nás se toho v Melbourne budou mít o pneumatikách stále hodně co učit. Výkonnost a degradace pneumatik bude rozhodujícím faktorem pro určení konkurenceschopnosti všech.
Albert Park j částečně městský okruhem - pro závodění se používá jen několikrát během roku, takže bude zajímavé pozorovat, jak se pneumatiky budou chovat za vyšších teplot," popisuje Fry.
Na dotaz, jak jsou na tom podle něj týmy s výkonností, odpovídá: "Během testování jsme se soustředili na náš vlastní program. Některá auta jsou rychlá, ale upřímně - naše pozornost byla zaměřena na práci spojenou s vývojem F138, na sběr dat o nových dílech - obzvlášť v tomto posledním testu."
Fernando Alonso během testování v Barceloně (foto: Scuderia Ferrari)
"Pozitivní je, že naše aerodynamické simulace - jak z tunelu, tak i z CFD, nám poskytly výsledky, v které jsme doufali na dráze. 100% korelaci nemůžete dosáhnout nikdy, tohle je však povzbuzujícím znamení pro nové díly, které hodláme přivézt k prvním závodům počínaje Melbourne," dodává technický ředitel Ferrari.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.