Ferrari je s průběhem předsezónního testování mnohem spokojenější než minulý rok. Technický ředitel Pat Fry hovoří o výsledcích předsezónního testování a o očekáváních týmu před prvním závodem v Austrálii.
Scuderia během 12 dnů předsezónních testů ujela 4 913,089 km, což je třetí nejdelší vzdálenost ze všech týmů. Přesto se podle technického ředitele budou potřebovat zaměřit zejména na poznávání pneumatik, které byly před letošní sezónou upraveny.
"Všechny týmy včetně nás se toho v Melbourne budou mít o pneumatikách stále hodně co učit. Výkonnost a degradace pneumatik bude rozhodujícím faktorem pro určení konkurenceschopnosti všech.
Albert Park j částečně městský okruhem - pro závodění se používá jen několikrát během roku, takže bude zajímavé pozorovat, jak se pneumatiky budou chovat za vyšších teplot," popisuje Fry.
Na dotaz, jak jsou na tom podle něj týmy s výkonností, odpovídá: "Během testování jsme se soustředili na náš vlastní program. Některá auta jsou rychlá, ale upřímně - naše pozornost byla zaměřena na práci spojenou s vývojem F138, na sběr dat o nových dílech - obzvlášť v tomto posledním testu."
Fernando Alonso během testování v Barceloně (foto: Scuderia Ferrari)
"Pozitivní je, že naše aerodynamické simulace - jak z tunelu, tak i z CFD, nám poskytly výsledky, v které jsme doufali na dráze. 100% korelaci nemůžete dosáhnout nikdy, tohle je však povzbuzujícím znamení pro nové díly, které hodláme přivézt k prvním závodům počínaje Melbourne," dodává technický ředitel Ferrari.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.