Lotus vstupuje do nové sezóny se patřičným sebevědomím: věří, že mají auto dostatečně rychlé pro boje na čele. Bitvy o vítězství podle něj však budou ale ještě intenzívnější a těsnější než minulý rok.
Podle všeobecného mínění v paddocku budou mezi vedoucími týmy malé rozdíly v časech během prvního závodního víkendu v Austrálii a Lotus je zatím svými výkony na dráze povzbuzen. Romain Grosjean i Kimi Raikkonen předvedli velmi slušné časy při krátkých i delších jízdách.
Podle šéfa týmu Erica Boulliera jsou naplněni optimismem, stejně jako po zimních testech minulý rok: "Ano, máme podobnou míru důvěry v to, že budeme moci dosáhnout několika dobrých výsledků v následujících závodech. Můžete ale cítit, že dobré výkony dnes podává mnohem více týmů, takže to bude náročné."
Během testů se neobjevil žádný jasný favorit, za vyšších teplot a po nasazení nových aerodynamických balíků se však mohou v úvodních závodech věci změnit. "Osobně se domnívám, že jsme blíže tomu, čeho chceme dosáhnout.
Musíme to však vidět v reálných podmínkách, za řádných teplot a počasí pro pneumatiky, jak bude auto fungovat. Zdá se, že to bude velmi těsné. Všechny týmy jsou rozhodně vyrovnanější a nad výkonnostním pořadím v kvalifikaci a v závodě určitě visí otazník," pokračuje Boullier.
Romain Grosjean během posledního testování v Barceloně (foto: Lotus F1 Team)
Navíc různé potíže při poznávání nových pneumatik ztěžují předpovědi pro Austrálii. "Dnes si myslím, že to je trochu výzvou pochopit, co se děje. Můžete vidět skvělou výkonnost na jedno kolo u některých týmů, zde je Mercedes určitě nejrychlejší.
Ale když přejdete k jízdám s vyšším množstvím paliva a závodním simulacím, je to jiný příběh. Pořadí v kvalifikaci je jiné než v pořadí při závodě, takže to bude velmi zajímavé. A otazník visí i nad pneumatikami. Podmínky jsou očividně trochu jiné, než pro jaké byly navrženy, takže se za vysokých teplot v nadcházejících závodech budou chovat jinak," dodává šéf Lotusu pro Autosport.
Dnes se jeho tým trápí. Po včerejší nevolnosti Räikkönena museli narychlo povolat Valsecchiho a Grosjeana, dnes téměř celé dopoledne prostáli kvůli probémům s převodovkou (reportáž z posledního dne testů zde).
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.