Lotus vstupuje do nové sezóny se patřičným sebevědomím: věří, že mají auto dostatečně rychlé pro boje na čele. Bitvy o vítězství podle něj však budou ale ještě intenzívnější a těsnější než minulý rok.
Podle všeobecného mínění v paddocku budou mezi vedoucími týmy malé rozdíly v časech během prvního závodního víkendu v Austrálii a Lotus je zatím svými výkony na dráze povzbuzen. Romain Grosjean i Kimi Raikkonen předvedli velmi slušné časy při krátkých i delších jízdách.
Podle šéfa týmu Erica Boulliera jsou naplněni optimismem, stejně jako po zimních testech minulý rok: "Ano, máme podobnou míru důvěry v to, že budeme moci dosáhnout několika dobrých výsledků v následujících závodech. Můžete ale cítit, že dobré výkony dnes podává mnohem více týmů, takže to bude náročné."
Během testů se neobjevil žádný jasný favorit, za vyšších teplot a po nasazení nových aerodynamických balíků se však mohou v úvodních závodech věci změnit. "Osobně se domnívám, že jsme blíže tomu, čeho chceme dosáhnout.
Musíme to však vidět v reálných podmínkách, za řádných teplot a počasí pro pneumatiky, jak bude auto fungovat. Zdá se, že to bude velmi těsné. Všechny týmy jsou rozhodně vyrovnanější a nad výkonnostním pořadím v kvalifikaci a v závodě určitě visí otazník," pokračuje Boullier.
Romain Grosjean během posledního testování v Barceloně (foto: Lotus F1 Team)
Navíc různé potíže při poznávání nových pneumatik ztěžují předpovědi pro Austrálii. "Dnes si myslím, že to je trochu výzvou pochopit, co se děje. Můžete vidět skvělou výkonnost na jedno kolo u některých týmů, zde je Mercedes určitě nejrychlejší.
Ale když přejdete k jízdám s vyšším množstvím paliva a závodním simulacím, je to jiný příběh. Pořadí v kvalifikaci je jiné než v pořadí při závodě, takže to bude velmi zajímavé. A otazník visí i nad pneumatikami. Podmínky jsou očividně trochu jiné, než pro jaké byly navrženy, takže se za vysokých teplot v nadcházejících závodech budou chovat jinak," dodává šéf Lotusu pro Autosport.
Dnes se jeho tým trápí. Po včerejší nevolnosti Räikkönena museli narychlo povolat Valsecchiho a Grosjeana, dnes téměř celé dopoledne prostáli kvůli probémům s převodovkou (reportáž z posledního dne testů zde).
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.