Lewis Hamilton se poté, co zaujal rychlostí Mercedesu po dnešním dni v Barceloně snažil mírnit nadšení z jeho velmi rychlého času. Uvedl, že je třeba držet se při zemi.
Lewis Hamilton nejlépe využil slunečné počasí v Barceloně a jeho čas měl hodnotu 1:20,558s. Ačkoliv tento čas na mnoho lidí nejen v paddocku udělal dojem, Hamilton uvedl, že to nedokazuje, jakou formu má Mercedes vůči ostatním. Přiznává však, že je zde proti loňskému roku pokrok.
"Nemyslím, že je na místě cítit, že ten čas byl působivý nebo tak. Myslím, že každý se soustředil na svůj program a každý měl jinak natankovaný vůz. Pro nás to byl jen další den testů. Důležité je stáhnout všechny zase zpět na zem a uvědomit si, že je před námi stále spousta práce. Mercedes odvádí dobrou práci jak co se motorů, tak co se vozu týče a je to samozřejmě lepší než loni," uvedl pro Sky Sports.
Hamilton také přiznal, že novinky, které Mercedes nasadil, fungovaly tak, jak doufali. "Zvládli jsme všechny testy a všechny programy, které jsme chtěli a otestovali různé části. Novinky fungovaly pozitivně, je to malý krok vpřed, což je pro nás dobré," nechal se slyšet a dodal, že je velmi spokojen s pokrokem, který Mercedes předvádí.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.