Romain Grosjean včera v Barceloně rozhodně nebyl spokojen. Na vině však ale bylo počasí, které jim podle jeho slov znemožnilo pracovat na nastavení vozu pro Melbourne.
Včerejší počasí (zataženo s přeháňkami a teploty 8-10°C) rozhodně nebylo to, co si u Lotusu přáli. Kromě kontroly systému, monitorování teploty či zpřesnění dat se zaměřili především na testování aerodynamiky vozu E21 a práci s jejich DDRS systémem.
Romain Grosjean dokončil 52 kol a jeho nejrychlejší čas měl hodnotu 1:34,928, což znamenalo 11 (poslední) místo a ztráta více než 12 sekund na prvního Marka Webbera.
"Další den se špatným počaším není to, co jsem chtěl. Ale nic s tím nenaděláte. Byl to trošku frustrující den a zaměřili jsme se na aerodynamiku. Auto je dobré na mokrých i přechodných pneumatikách a zvládli jsme dokončit připravovaný program - to jsou pozitiva. Nikdy se nechcete vidět vespod tabulky s časy a doufejme, že to bylo letos naposledy," nechal se slyšet a dodal, že vůz má rozhodně větší potenciál a rychlost, než kterou včera ukázal.
Přiznal však, že se obává, aby byl před prvním závodem připraven. "Udělali jsme věci potřebné pro vůz i tým, ale poslední testy jsou většinou o práci s inženýry a o hledání správného nastavení pro Melbourne. S takovým počasím to ale nebylo možné. Doufejme, že zítra to bude lepší a my budeme moci pracovat na dalších věcech, které jsme chtěli otestovat a které nemůžeme udělat během závodního víkendu," uvedl pro Autosport.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.