Romain Grosjean včera v Barceloně rozhodně nebyl spokojen. Na vině však ale bylo počasí, které jim podle jeho slov znemožnilo pracovat na nastavení vozu pro Melbourne.
Včerejší počasí (zataženo s přeháňkami a teploty 8-10°C) rozhodně nebylo to, co si u Lotusu přáli. Kromě kontroly systému, monitorování teploty či zpřesnění dat se zaměřili především na testování aerodynamiky vozu E21 a práci s jejich DDRS systémem.
Romain Grosjean dokončil 52 kol a jeho nejrychlejší čas měl hodnotu 1:34,928, což znamenalo 11 (poslední) místo a ztráta více než 12 sekund na prvního Marka Webbera.
"Další den se špatným počaším není to, co jsem chtěl. Ale nic s tím nenaděláte. Byl to trošku frustrující den a zaměřili jsme se na aerodynamiku. Auto je dobré na mokrých i přechodných pneumatikách a zvládli jsme dokončit připravovaný program - to jsou pozitiva. Nikdy se nechcete vidět vespod tabulky s časy a doufejme, že to bylo letos naposledy," nechal se slyšet a dodal, že vůz má rozhodně větší potenciál a rychlost, než kterou včera ukázal.
Přiznal však, že se obává, aby byl před prvním závodem připraven. "Udělali jsme věci potřebné pro vůz i tým, ale poslední testy jsou většinou o práci s inženýry a o hledání správného nastavení pro Melbourne. S takovým počasím to ale nebylo možné. Doufejme, že zítra to bude lepší a my budeme moci pracovat na dalších věcech, které jsme chtěli otestovat a které nemůžeme udělat během závodního víkendu," uvedl pro Autosport.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.