Felipe Massa po dalším dnu testování věří, že má letos Ferrari silné auto. Akorát si zatím není jist, jestli to bude stačit na absolutní špičku.
"Tak určitě si věřím, vždy si na začátku sezóny hodně věříte. Pocity z auta jsou také pozitivní. Jak už jsme mnohokrát řekli: je to mnohem lepší, pokud srovnáme minulý rok s tím, jak si vedeme letos," říká Massa.
"Co se týče citu pro vůz - myslím, že jeho chování mnohem více odpovídá dobrému směru. Ale až do kvalifikace, kdy budou mít všichni stejné množstvím paliva a stejné pneumatiky a všechno, je to opravdu těžké soudit. Věřím však týmu a doufám, že budeme moci být na vrcholu," pokračuje Brazilec.
"Test minulý týden byl podle mě určitým způsobem pozitivní. Jeden den bylo špatné počasí, ten poslední, kdy jsem jezdil, ale jinak to bylo užitečné. Po všechny tři dny za sucha - porozumět vozu, pneumatikám a spoustě věcí kolem, také spolehlivost," vysvětluje pilot Ferrari.
Včera si odpoledne za lepšících se podmínek vyzkoušel závodní simulaci, s níž byl velmi spokojený. "Tento týden, dnes to nebylo tak dobré, znovu to byla katastrofa, ale i za špatného počasí jsme ujeli hodně kol."
Odpoledne se podmínky na dráze zlepšily, Felipe Massa absolvoval simulaci závodu(foto: Scuderia Ferrari)
"Odpoledne jsem absolvoval závodní simulaci a byl jsem spokojený s tím, že jsem mohl bez jakýchkoliv problémů dokončit závod, bylo to důležité. Byla to první závodní simulace, kterou jsme během všech testů včetně Jerezu ujeli.
Auto bylo za mokra dobré. Jezdil jsem za mokra celé dopoledne a řekl bych, že závodní simulace byla taky dobrá. Abych byl upřímný, pocity byly pozitivní i tehdy, když jsem jezdil se všemi ostatními, kteří tou dobou také jeli závodní simulace," dodává Massa.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.