Sergio Pérez včera připustil obavy o to, jak dlouho McLarenu trvá, než se na prahu nové sezóny plně sžije s novým monopostem MP4-28.
Již minulý týden Jenson Button připustil, že se tým z Wokingu trápí s porozuměním nového vozu, který je rychlý, ne však konzistentně. Po včerejším testování v Barceloně Pérez uvedl, že ladění nastavení nového voz je náročné.
"Myslím, že je před námi v následujících několika dnech hodně práce. Budou to velmi důležité dny před začátkem sezóny. Do Melbourne bychom rozhodně jeli s mnohem větším množstvím informací, než máme nyní," cituje Péreze Autosport.
"Prožili jsme několik náročných dní, měli jsme problémy s přijímáním informací z vozu. Důležité je, abychom maximalizovali naše šance. Jsem si jistý, že v paddocku mají problémy všichni. Všichni by rádi do Melbourne dorazili lépe připraveni," pokračuje Mexičan.
Dnes bude jezdit Button, Pérezovi zbývá poslední den testování před začátkem v Austrálii. Sobotní porozumění vozu v Barceloně pro něj tedy bude klíčové.
"Během svého posledního dne bych se toho opravdu rád dozvěděl více o vylepšeních, které máme na voze, a o nastavení, abych s ním byl spokojený. Posledně když jsem tady byl, tak jsem s nastavováním nebyl spokojený.
Udělali jsme některé změny a samozřejmě bychom si je před Melbourne rádi vyzkoušeli. Ale pokud nebudu mít možnost si je vyzkoušet, pak se budeme muset těšit do Melbourne. Nic s tím nenaděláme," dodává Pérez.
McLaren podle Sergia Péreze potřebuje na vyladění nového vozu více času (foto: McLaren Mercedes)
Mexičan se včera kvůli počasí dopoledne věnoval mapování aerodynamiky, odpoledne se McLaren zaměřil na vývoj stabilního nastavení na přechodných pneumatikách a odjetí delší vzdálenosti se svým balíkem pro rok 2013, přičemž se mu podařilo ujet solidních 100 kol (465,5 km).
Dnes v Barceloně prší a pro Buttona tým nachystal podobný program. Sucho bude až v sobotu a v neděli, kdy si tým hodlá vyzkoušet aerodynamický balík připravený pro první závod sezóny v Austrálii.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.