McLaren dnes oznámil změnu na pozici technického ředitele. Tim Goss s okamžitou platností střídá Paddyho Lowea.
Goss přišel k McLarenu v roce 1990, kdy začal pracovat jako inženýr vývoje, později se propracoval na vůdčí pozice. Dnes prohlásil: "Jsem potěšen tím, že mi bylo nabídnuto technické vedení stáje Vodafone McLaren Mercedes - jedna z nejprestižnějších pozic v globálním sportu. Velmi se těším na to, že budu moci významně přispívat k dalším úspěchům McLarenu v této roli.
Stejně jako dříve povedu činnosti související s návrhem vozu, zatímco budu pokračovat v procesu vývoje a zlepšování našich technických a inženýrský funkcí ve spolupráci s Martinem [Whitmarshem], Jonathanem [Nealem], Samem [Michaelem], Neilem [Oatleyem] a zbytkem velmi zkušeného technického a inženýrského týmu McLarenu," popisuje novopečený technický ředitel.
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh dodává: "Chtěl bych pogratulovat Timovi k jeho nové pozici, kterou si po více než 20 letech výjimečné služby pro McLaren bohatě zaslouží. Jeho tichá a nenáročná osobnost skrývá tvrdou soupeřivost a širokou škálu zkušeností spojenou s bezkonkurenční úrovní odborných znalostí na poli designu a vývoje vozů Formule 1."
Paddy Lowe (vlevo) a Tim Goss (foto: McLaren Mercedes)
"Je málo známým faktem, že v průběhu posledních 23 let technicky a inženýrsky významně přispěl k pěti titulům mezi piloty a třem konstruktérským titulům, a že byl více než pět let hlavním tvůrcem a vývojářem designu vozu McLaren F1.
V souvislosti s tím, co Tim řekl, pevně věřím, že náš technický a vývojový tým je nejlepším v F1, a že má hlubokou sílu a bude i nadále důležitým prvkem úspěchu na dráze," pokračuje Whitmarsh.
"Navíc jsem si jistý, že ve své rozšířené roli bude pokračovat ve velmi schopném vedení a bude se vyvíjet a zlepšovat. To je jeho stručný popis a je už jasné, že je připravený to přijmout s energií a nadšením.
I když je to popravdě přirozený vývoj v Timově již tak velmi úspěšné kariéře, samotný fakt, že rozhodnutí nabídnout mu technické vedení bylo pro mě a Jonatana tak jasné, ukazuje dvě věci: robustní a logické plánování nástupců podporuje seniorskou strukturu vývojářů u McLarenu, a odhodlání, se kterým po léta rozvíjíme naše lidi, což umožňuje jejich talentu a zkušenostem vzkvétat v prostředí spolupráce a kolegiality," dodává šéf McLarenu.
Paddyho Lowea původně Toto Wolff přemluvil k přestupu k Williamsu, s jeho příchodem k Mercedesu se však vše zkomlikovalo. Po skončení letošní sezóny by měl Lowe přejít k Mercedesu - smlouvu podle zákulisních zdrojů již podepsal.
"Paddy Lowe bude vykonávat u McLarenu až do konce roku odlišnou roli. Byl dobrým a úspěšným technickým ředitelem F1 a my mu přejeme vše nejlepší, až přijme čerstvou výzvu v roce 2014," vysvětlil Whitmarsh.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.