McLaren dnes oznámil změnu na pozici technického ředitele. Tim Goss s okamžitou platností střídá Paddyho Lowea.
Goss přišel k McLarenu v roce 1990, kdy začal pracovat jako inženýr vývoje, později se propracoval na vůdčí pozice. Dnes prohlásil: "Jsem potěšen tím, že mi bylo nabídnuto technické vedení stáje Vodafone McLaren Mercedes - jedna z nejprestižnějších pozic v globálním sportu. Velmi se těším na to, že budu moci významně přispívat k dalším úspěchům McLarenu v této roli.
Stejně jako dříve povedu činnosti související s návrhem vozu, zatímco budu pokračovat v procesu vývoje a zlepšování našich technických a inženýrský funkcí ve spolupráci s Martinem [Whitmarshem], Jonathanem [Nealem], Samem [Michaelem], Neilem [Oatleyem] a zbytkem velmi zkušeného technického a inženýrského týmu McLarenu," popisuje novopečený technický ředitel.
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh dodává: "Chtěl bych pogratulovat Timovi k jeho nové pozici, kterou si po více než 20 letech výjimečné služby pro McLaren bohatě zaslouží. Jeho tichá a nenáročná osobnost skrývá tvrdou soupeřivost a širokou škálu zkušeností spojenou s bezkonkurenční úrovní odborných znalostí na poli designu a vývoje vozů Formule 1."
Paddy Lowe (vlevo) a Tim Goss (foto: McLaren Mercedes)
"Je málo známým faktem, že v průběhu posledních 23 let technicky a inženýrsky významně přispěl k pěti titulům mezi piloty a třem konstruktérským titulům, a že byl více než pět let hlavním tvůrcem a vývojářem designu vozu McLaren F1.
V souvislosti s tím, co Tim řekl, pevně věřím, že náš technický a vývojový tým je nejlepším v F1, a že má hlubokou sílu a bude i nadále důležitým prvkem úspěchu na dráze," pokračuje Whitmarsh.
"Navíc jsem si jistý, že ve své rozšířené roli bude pokračovat ve velmi schopném vedení a bude se vyvíjet a zlepšovat. To je jeho stručný popis a je už jasné, že je připravený to přijmout s energií a nadšením.
I když je to popravdě přirozený vývoj v Timově již tak velmi úspěšné kariéře, samotný fakt, že rozhodnutí nabídnout mu technické vedení bylo pro mě a Jonatana tak jasné, ukazuje dvě věci: robustní a logické plánování nástupců podporuje seniorskou strukturu vývojářů u McLarenu, a odhodlání, se kterým po léta rozvíjíme naše lidi, což umožňuje jejich talentu a zkušenostem vzkvétat v prostředí spolupráce a kolegiality," dodává šéf McLarenu.
Paddyho Lowea původně Toto Wolff přemluvil k přestupu k Williamsu, s jeho příchodem k Mercedesu se však vše zkomlikovalo. Po skončení letošní sezóny by měl Lowe přejít k Mercedesu - smlouvu podle zákulisních zdrojů již podepsal.
"Paddy Lowe bude vykonávat u McLarenu až do konce roku odlišnou roli. Byl dobrým a úspěšným technickým ředitelem F1 a my mu přejeme vše nejlepší, až přijme čerstvou výzvu v roce 2014," vysvětlil Whitmarsh.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.