Marussia měla původně testovací dny rozdělit mezi své závodní piloty rovným dílem. Včera však potřetí za sebou v Barceloně nastoupil Max Chilton, večer přišlo další překvapení.
Tým totiž potvrdil, že se Razia za volant neposadí ani v pátek. Oficiálně své rozhodnutí Marussia na svých stránkách neuspokojivě zdůvodňuje takto: "Vzhledem k stop-start povaze jízd má smysl, abychom ve voze kvůli konzistenci nechali Maxe, proto bude pokračovat i zítra, kdy počasí zřejmě naruší postupy."
Samozřejmě to vyvolalo vlnu spekulací od určení jasné jedničky v týmu po finanční problémy Raziových sponzorů, kteří zkrátka neplatí slíbené peníze. Brazilská tisková agentura Agencia Estado píše: "Má se za to, že byrokratické problémy zbrzdily platbu sponzorů Marussii."
Samotný Razia si z toho před novináři nic nedělal. Pro list O Estado de S. Paulo řekl: "Někdy se musíme vyrovnávat s takovými situacemi. Ale já se nestarám o to, zda budu mít stejný počet dní jako Chilton. V jiných sériích, kde jsem závodil, jsem nepotřeboval moc času na to, abych si na vůz zvykl."
Všechny čtyři dny v Barceloně odjede Max Chilton (foto: Marussia F1 Team)
Brazilský novinář Livio Oricchio přichází ještě s další možností: "Přátelé v paddocku mi řekli, že otec Maxe Chiltona získává část Marussie na konci každé ze tří sezón kontraktu svého syna. Je známo, že jejich investice do Marussie je mnohem vyšší než ta od Razii."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.