Marussia měla původně testovací dny rozdělit mezi své závodní piloty rovným dílem. Včera však potřetí za sebou v Barceloně nastoupil Max Chilton, večer přišlo další překvapení.
Tým totiž potvrdil, že se Razia za volant neposadí ani v pátek. Oficiálně své rozhodnutí Marussia na svých stránkách neuspokojivě zdůvodňuje takto: "Vzhledem k stop-start povaze jízd má smysl, abychom ve voze kvůli konzistenci nechali Maxe, proto bude pokračovat i zítra, kdy počasí zřejmě naruší postupy."
Samozřejmě to vyvolalo vlnu spekulací od určení jasné jedničky v týmu po finanční problémy Raziových sponzorů, kteří zkrátka neplatí slíbené peníze. Brazilská tisková agentura Agencia Estado píše: "Má se za to, že byrokratické problémy zbrzdily platbu sponzorů Marussii."
Samotný Razia si z toho před novináři nic nedělal. Pro list O Estado de S. Paulo řekl: "Někdy se musíme vyrovnávat s takovými situacemi. Ale já se nestarám o to, zda budu mít stejný počet dní jako Chilton. V jiných sériích, kde jsem závodil, jsem nepotřeboval moc času na to, abych si na vůz zvykl."
Všechny čtyři dny v Barceloně odjede Max Chilton (foto: Marussia F1 Team)
Brazilský novinář Livio Oricchio přichází ještě s další možností: "Přátelé v paddocku mi řekli, že otec Maxe Chiltona získává část Marussie na konci každé ze tří sezón kontraktu svého syna. Je známo, že jejich investice do Marussie je mnohem vyšší než ta od Razii."
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.