Dva akcionáři koncernu Daimler požadují stažení Mercedesu z Formule 1.
"Naše angažmá je dlouhodobé. Nechceme se stahovat z Formule 1. Naopak," řekl v pondělí tiskový mluvčí koncernu Jörk Howe.
Dva akcionáři koncernu však pro Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung řekli, že by rádi viděli stažení se koncernu z Formule 1. Unie fondu spravující společnost kritizuje především chybějící úspěchy: "Mercedes tam jezdí už roky bez nějakého důsledku. Formule 1 je drahá a koncernu nic nepřináší," řekl manager unie, Michael Muders.
Henning Gebhardt z fondu DWS řekl: "Formule 1 už není moderní, což nepomáhá image. Je otázkou, když se jezdí v zemích, kde se porušují lidská práva, jak zde pak má vypadat obraz společnosti?"
Howe ale potvrdil angažmá značky v F1 a poukázal na některé nové personální změny: "Jsme zde s novými lidmi - Nikim Laudou a Toto Wolffem, kteří mají přivést Mercedes GP zpět na vrchol a zajistit jeho dlouhodobý úspěch."
V prosinci se Mercedes rozešel po 22 letech se svým sportovním šéfem, Norbertem Haugem. Niki Lauda je u společnosti již déle, jeho rakouský krajan Toto Wolf teď převzal veškerou zodpovědnost po Haugovi.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.