Dva akcionáři koncernu Daimler požadují stažení Mercedesu z Formule 1.
"Naše angažmá je dlouhodobé. Nechceme se stahovat z Formule 1. Naopak," řekl v pondělí tiskový mluvčí koncernu Jörk Howe.
Dva akcionáři koncernu však pro Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung řekli, že by rádi viděli stažení se koncernu z Formule 1. Unie fondu spravující společnost kritizuje především chybějící úspěchy: "Mercedes tam jezdí už roky bez nějakého důsledku. Formule 1 je drahá a koncernu nic nepřináší," řekl manager unie, Michael Muders.
Henning Gebhardt z fondu DWS řekl: "Formule 1 už není moderní, což nepomáhá image. Je otázkou, když se jezdí v zemích, kde se porušují lidská práva, jak zde pak má vypadat obraz společnosti?"
Howe ale potvrdil angažmá značky v F1 a poukázal na některé nové personální změny: "Jsme zde s novými lidmi - Nikim Laudou a Toto Wolffem, kteří mají přivést Mercedes GP zpět na vrchol a zajistit jeho dlouhodobý úspěch."
V prosinci se Mercedes rozešel po 22 letech se svým sportovním šéfem, Norbertem Haugem. Niki Lauda je u společnosti již déle, jeho rakouský krajan Toto Wolf teď převzal veškerou zodpovědnost po Haugovi.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.