Dva akcionáři koncernu Daimler požadují stažení Mercedesu z Formule 1.
"Naše angažmá je dlouhodobé. Nechceme se stahovat z Formule 1. Naopak," řekl v pondělí tiskový mluvčí koncernu Jörk Howe.
Dva akcionáři koncernu však pro Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung řekli, že by rádi viděli stažení se koncernu z Formule 1. Unie fondu spravující společnost kritizuje především chybějící úspěchy: "Mercedes tam jezdí už roky bez nějakého důsledku. Formule 1 je drahá a koncernu nic nepřináší," řekl manager unie, Michael Muders.
Henning Gebhardt z fondu DWS řekl: "Formule 1 už není moderní, což nepomáhá image. Je otázkou, když se jezdí v zemích, kde se porušují lidská práva, jak zde pak má vypadat obraz společnosti?"
Howe ale potvrdil angažmá značky v F1 a poukázal na některé nové personální změny: "Jsme zde s novými lidmi - Nikim Laudou a Toto Wolffem, kteří mají přivést Mercedes GP zpět na vrchol a zajistit jeho dlouhodobý úspěch."
V prosinci se Mercedes rozešel po 22 letech se svým sportovním šéfem, Norbertem Haugem. Niki Lauda je u společnosti již déle, jeho rakouský krajan Toto Wolf teď převzal veškerou zodpovědnost po Haugovi.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.