Tým Sauber si velmi cení kvalit svého nového jezdce Nica Hülkenberga, který k nim po loňské sezóně přestoupil z Force Indie.
Mladý Němec byl při testech v Jerezu velmi spokojený s chováním nového monopostu C32 v rychlých zatáčkách a před nadcházející sezónou je optimistou. Kromě toho na tým zapůsobil nejen rychlostí, ale i svým celkovým přístupem.
"Krátce jsem s Nicem pracoval ve Williamsu a není pouze rychlým jezdcem, je také chytrým jezdcem. To se týká jak celkového přístupu, tak i schopnosti rozumět inženýrským věcem. Je pro tým obrovským přínosem," chválí podle Autosportu hlavní designer Matt Morris.
Němec je však o 10 cm vyšší než Sergio Pérez, jenž odešel k McLarenu, a jeho smlouva byla uzavřena až poté, co byl tým už hotový s návrhem monokoku. Kvůli dlouhým nohám měl problém s ovládáním pedálu. Sauberu se to však podařilo ke spokojenosti Hülkenberga vyřešit.
"Byla to tak trochu výzva, vměstnat Nica do auta," připouští Morris. "Šasi bylo navrženo a připraveno někdy kolem letní přestávky a my jsme tehdy nevěděli, že přijde Nico. Vleze se tam, museli jsme pro něj ale připravit speciální boty, abychom absolutně zoptimalizovali umístění jeho noh. Nyní je však docela spokojený."
Nico Hülkenberg s novým Sauberem C32 v Jerezu (foto: Sauber Motorsport AG)
Morris dodal, že byl spokojený i s druhým pilotem - nováčkem Estebanem Gutiérrezem, který loni plnil úlohu rezervního jezdce: "Esteban je jasně rychlý. Potřebuje se toho hodně naučit, ale chce se učit, ptá se hodně otázek a chce být do zapojený. S každou jízdou z auta dostává více."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.