Tým Sauber si velmi cení kvalit svého nového jezdce Nica Hülkenberga, který k nim po loňské sezóně přestoupil z Force Indie.
Mladý Němec byl při testech v Jerezu velmi spokojený s chováním nového monopostu C32 v rychlých zatáčkách a před nadcházející sezónou je optimistou. Kromě toho na tým zapůsobil nejen rychlostí, ale i svým celkovým přístupem.
"Krátce jsem s Nicem pracoval ve Williamsu a není pouze rychlým jezdcem, je také chytrým jezdcem. To se týká jak celkového přístupu, tak i schopnosti rozumět inženýrským věcem. Je pro tým obrovským přínosem," chválí podle Autosportu hlavní designer Matt Morris.
Němec je však o 10 cm vyšší než Sergio Pérez, jenž odešel k McLarenu, a jeho smlouva byla uzavřena až poté, co byl tým už hotový s návrhem monokoku. Kvůli dlouhým nohám měl problém s ovládáním pedálu. Sauberu se to však podařilo ke spokojenosti Hülkenberga vyřešit.
"Byla to tak trochu výzva, vměstnat Nica do auta," připouští Morris. "Šasi bylo navrženo a připraveno někdy kolem letní přestávky a my jsme tehdy nevěděli, že přijde Nico. Vleze se tam, museli jsme pro něj ale připravit speciální boty, abychom absolutně zoptimalizovali umístění jeho noh. Nyní je však docela spokojený."
Nico Hülkenberg s novým Sauberem C32 v Jerezu (foto: Sauber Motorsport AG)
Morris dodal, že byl spokojený i s druhým pilotem - nováčkem Estebanem Gutiérrezem, který loni plnil úlohu rezervního jezdce: "Esteban je jasně rychlý. Potřebuje se toho hodně naučit, ale chce se učit, ptá se hodně otázek a chce být do zapojený. S každou jízdou z auta dostává více."
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.