Tým Sauber si velmi cení kvalit svého nového jezdce Nica Hülkenberga, který k nim po loňské sezóně přestoupil z Force Indie.
Mladý Němec byl při testech v Jerezu velmi spokojený s chováním nového monopostu C32 v rychlých zatáčkách a před nadcházející sezónou je optimistou. Kromě toho na tým zapůsobil nejen rychlostí, ale i svým celkovým přístupem.
"Krátce jsem s Nicem pracoval ve Williamsu a není pouze rychlým jezdcem, je také chytrým jezdcem. To se týká jak celkového přístupu, tak i schopnosti rozumět inženýrským věcem. Je pro tým obrovským přínosem," chválí podle Autosportu hlavní designer Matt Morris.
Němec je však o 10 cm vyšší než Sergio Pérez, jenž odešel k McLarenu, a jeho smlouva byla uzavřena až poté, co byl tým už hotový s návrhem monokoku. Kvůli dlouhým nohám měl problém s ovládáním pedálu. Sauberu se to však podařilo ke spokojenosti Hülkenberga vyřešit.
"Byla to tak trochu výzva, vměstnat Nica do auta," připouští Morris. "Šasi bylo navrženo a připraveno někdy kolem letní přestávky a my jsme tehdy nevěděli, že přijde Nico. Vleze se tam, museli jsme pro něj ale připravit speciální boty, abychom absolutně zoptimalizovali umístění jeho noh. Nyní je však docela spokojený."
Nico Hülkenberg s novým Sauberem C32 v Jerezu (foto: Sauber Motorsport AG)
Morris dodal, že byl spokojený i s druhým pilotem - nováčkem Estebanem Gutiérrezem, který loni plnil úlohu rezervního jezdce: "Esteban je jasně rychlý. Potřebuje se toho hodně naučit, ale chce se učit, ptá se hodně otázek a chce být do zapojený. S každou jízdou z auta dostává více."
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.