Španělská společnost Teo Martin zabývající se likvidací a recyklací automobilů odkoupila pět vozů bývalého týmu Formule 1 HRT, jedno šasi putuje k výrobci pneumatik Pirelli.
Majitel společnosti Teo Martin v telefonátu Reuters potvrdil, že odkoupil většinu hmotných prostředků HRT. Ty podle něj zahrnují tři monoposty ze sezóny 2012, s nimiž závodil Narain Karthikeyan a Pedro de la Rosa - ovšem bez motorů Cosworth a převodovek Williamsu, které byly navráceny výrobcům. Mluvčí Cosworthu potvrdil, že motory obdrželi.
HRT F110 z roku 2010 (foto: HRT F1 Team)
Teo Martin také získal dva monoposty z roku 2011 (jeden z nich kompletní), zmenšený model vozu 2012 a většinu vybavení garáže. "Další monopost z roku 2011 putuje k Pirelli," dodává. Italská společnost jej plánuje nastříkat svou černo-žlutou barevnou kombinací a používat při prezentacích. Pro své soukromé testy zatím používá Renault R30 z roku 2010.
Španělská společnost odmítla sdělit, kolik za formule zaplatila, má však zájem je dále přeprodat případným zájemcům.
Jednu formuli z roku 2011 odkoupilo také Pirelli (foto: HRT F1 Team)
O vzkříšení HRT se pokoušela skupina kanadsko-amerických investorů (Scorpion Racing), tímto však končí veškeré naděje na oživení španělského týmu, který během své tříleté historie ve Formuli 1 nezískal ani bod.
Loňský monopost HRT F112 (foto: HRT F1 Team)
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.