Šéf týmu Caterham Cyril Abiteboul uvedl, že by byl velmi rád, kdyby jejich bývalý závodní pilot Heikki Kovalainen zůstal u týmu v jiné roli.
Po odchodu z McLarenu strávil Hekki Kovalainen poslední tři roky u týmu Caterham. Letos však přišel o závodní sedačku, protože Caterham začíná se zcela novou jezdeckou dvojicí (Charles Pic a Giedo van der Garde). Šéf týmu Cyril Abiteboul však uvedl, že s finským pilotem nadále vyjednávají.
"Heikki není jedním z našich dvou pilotů, ale stále s ním vedeme diskuze a hledáme, jaký projekt by pro něj mohl být vhodný. Abych byl upřímný, rádi bychom si v našem týmu zachovali zkušenost," uvedl pro Sky Sports News.
"Nemyslím si, že Heikki nebo Vitalij (Petrov) jsou na konci své kariéry, ale to není na mě posuzovat. Myslím, že konkrétní projekt mezi Heikkim a Caterhamem musí změnit formát. Nyní zkoumáme, zda je takový formát možný," nechal se slyšet.
"Buďme upřímní: Myslím, že jsme naše piloty zklamali a nechali je na holičkách ve smylu, že jsme nedokázali dodat výkony, které jsme jim slíbili. A myslím, že to můžete udělat jednou, dvakrát... Nemyslím, že jsme to dělali celé tři roky, ale naše spolupráce s Heikkim trvala tři roky a náš vztah to poznamenalo," přiznal.
Dodal, že na konci loňské sezony zkrátka nebyl mezi týmem a finským pilotem dostatek důvěry, respektu a jistoty a to z obou stran.
"Někdy, když někoho zklamete, víte, že ten vztah je jednoduše... rozbitý. To je tak nějak ten bod, do kterého jsme se dostali s Heikkim. Pochopitelně nebyl spokojen s pokrokem. Nikdo nebyl šťastný - majitelé nebyli šťastní... Takže je to o tom se ujistit, že to zlepšíme," okomentoval situaci Abiteboul.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.