Šéf týmu Caterham Cyril Abiteboul uvedl, že by byl velmi rád, kdyby jejich bývalý závodní pilot Heikki Kovalainen zůstal u týmu v jiné roli.
Po odchodu z McLarenu strávil Hekki Kovalainen poslední tři roky u týmu Caterham. Letos však přišel o závodní sedačku, protože Caterham začíná se zcela novou jezdeckou dvojicí (Charles Pic a Giedo van der Garde). Šéf týmu Cyril Abiteboul však uvedl, že s finským pilotem nadále vyjednávají.
"Heikki není jedním z našich dvou pilotů, ale stále s ním vedeme diskuze a hledáme, jaký projekt by pro něj mohl být vhodný. Abych byl upřímný, rádi bychom si v našem týmu zachovali zkušenost," uvedl pro Sky Sports News.
"Nemyslím si, že Heikki nebo Vitalij (Petrov) jsou na konci své kariéry, ale to není na mě posuzovat. Myslím, že konkrétní projekt mezi Heikkim a Caterhamem musí změnit formát. Nyní zkoumáme, zda je takový formát možný," nechal se slyšet.
"Buďme upřímní: Myslím, že jsme naše piloty zklamali a nechali je na holičkách ve smylu, že jsme nedokázali dodat výkony, které jsme jim slíbili. A myslím, že to můžete udělat jednou, dvakrát... Nemyslím, že jsme to dělali celé tři roky, ale naše spolupráce s Heikkim trvala tři roky a náš vztah to poznamenalo," přiznal.
Dodal, že na konci loňské sezony zkrátka nebyl mezi týmem a finským pilotem dostatek důvěry, respektu a jistoty a to z obou stran.
"Někdy, když někoho zklamete, víte, že ten vztah je jednoduše... rozbitý. To je tak nějak ten bod, do kterého jsme se dostali s Heikkim. Pochopitelně nebyl spokojen s pokrokem. Nikdo nebyl šťastný - majitelé nebyli šťastní... Takže je to o tom se ujistit, že to zlepšíme," okomentoval situaci Abiteboul.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.