Mercedes podle svého ředitele Nikiho Laudy už může bojovat s těmi nejlepšími týmy Formule 1.
"Vozy jsou si poměrně vyrovnané. Z mého pohledu je momentálně nejrychlejší Vettel. Red Bul funguje dobře a zdá se být spolehlivý. Je o něco rychlejší než zbytek, ale mou radostí je to, že Mercedes nyní může soupeřit s nejlepší trojicí týmů," uvádí Lauda pro Bild.
Obavy o spolehlivost po nevydařených prvních dvou dnech testování, kdy Nico Rosberg a Lewis Hamilton ujeli dohromady pouze 30 kol, hází za hlavu: "Testy jsou k tomu, abyste odstraňovali chyby. Nico a Lewis měli v posledních dnech napilno. Dohnaly tím ty chyby z prvních dvou dnů."
Rozptyluje rovněž obavy o finanční stav sportu a jeho dopad na menší týmy. Není divu, když Mercedes rapidně zvýšil svůj příspěvek závodnímu týmu: "Kdokoliv přichází do F1, špičkové disciplíny, si sám vybral. Takže nelituju toho, když se tým dostane do finančních problémů.
"Je pravdou, že když odvádíte dobrou práci, vyděláváte více peněz. Takhle je to jednoduché," dodává Lauda, který se stal akcionářem a nevýkonným předsedou týmu, který krom personálních změn také zmodernizoval své vybavení včetně aerodynamického tunelu, v němž nyní testuje s 60% modely.
Mercedes v posledních dvou dnech ujel velkou vzdálenost, bude ale muset vyřešit problémy s přehříváním v zadní části vozu F1 W04 - (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Shrnutí testů v Jerezu najdete zde.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.