Mercedes podle svého ředitele Nikiho Laudy už může bojovat s těmi nejlepšími týmy Formule 1.
"Vozy jsou si poměrně vyrovnané. Z mého pohledu je momentálně nejrychlejší Vettel. Red Bul funguje dobře a zdá se být spolehlivý. Je o něco rychlejší než zbytek, ale mou radostí je to, že Mercedes nyní může soupeřit s nejlepší trojicí týmů," uvádí Lauda pro Bild.
Obavy o spolehlivost po nevydařených prvních dvou dnech testování, kdy Nico Rosberg a Lewis Hamilton ujeli dohromady pouze 30 kol, hází za hlavu: "Testy jsou k tomu, abyste odstraňovali chyby. Nico a Lewis měli v posledních dnech napilno. Dohnaly tím ty chyby z prvních dvou dnů."
Rozptyluje rovněž obavy o finanční stav sportu a jeho dopad na menší týmy. Není divu, když Mercedes rapidně zvýšil svůj příspěvek závodnímu týmu: "Kdokoliv přichází do F1, špičkové disciplíny, si sám vybral. Takže nelituju toho, když se tým dostane do finančních problémů.
"Je pravdou, že když odvádíte dobrou práci, vyděláváte více peněz. Takhle je to jednoduché," dodává Lauda, který se stal akcionářem a nevýkonným předsedou týmu, který krom personálních změn také zmodernizoval své vybavení včetně aerodynamického tunelu, v němž nyní testuje s 60% modely.
Mercedes v posledních dvou dnech ujel velkou vzdálenost, bude ale muset vyřešit problémy s přehříváním v zadní části vozu F1 W04 - (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Shrnutí testů v Jerezu najdete zde.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.