Krátké zhodnocení prvních testů letošní sezony ve španělském Jerezu očima technického analytika BBC Garyho Andersona.
Gary Anderson pro BBC shrnul první testy letošní sezony. Kladně hodnotí Red Bull, ale také Lotus či nováčky v F1 - Bottase a Gutierréze.
"První testy jsou o absolutní spolehlivosti a tento týden v Jerezu začal velmi špatně pro Mercedes. Testování je o tom najít tyto chyby, ale ty ovlivňují počet kol, které tým odjede. McLaren i Ferrari také ztratili dost času," a dodal, že kontrastem proti tomu byli obhájci titulu u Red Bullu, kteří vyzkoušeli především jízdu s plnou nádrží, aby lépe pochopili pneumatiky Pirelli.
"Red Bull vypadal na trati hodně dobře. Je velmi stabilní a vypadá, jako by měl o 10% vyšší přítlak než všichni ostatní," upozornil Anderson.
"Lotus také vypadal působivě. Oba piloti, Kimi Räikkönen i Romain Grosjean, zajeli rychlá kola a auto dělá to, co od něj piloti chtějí. Vypadá to, že udělali krok vpřed, což může zůsobit problémy týmům, které byly loni před nimi," domnívá se.
"Co se pilotů týče, Esteban Gutierréz v Sauberu a Valtteri Bottas ve Williamsu oba vypadají, že v roce 2013 zaujmou," dodal.
Ani Ferrari se nakonec technické problémy nevyhly (foto: Scuderia Ferrari)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.