První den za volantem Ferrari byl pro Pedra de la Rosu ve znamení protichůdných emocí.
Po dvou kolech se z F138 začalo kouřit - na vině byla převodovka. Po opravě byl však vůz opět schopen ukázat rychlost. Celkem dnes Pedro de la Rosa zvládl natestovat 51 kol.
"Když jsem vystoupil z auta po instalačním kole a po rozbití převodovky, necítil jsem se vůbec šťastně. Čekáte na takovouto příležitost celý život a najednou po pár kolech musíte z auta vystoupit. Nebylo jasné, zda budeme schopni pokračovat, protože některé části hořely, takže to nevypadalo slavně," popsal své pocity španělský pilot.
"Musím říct, že jsem měl smíšené pocity. Byl jsem nadšený a potom přišel pád, ale mechanici odvedli fantastickou práci a měli jsme praktické odpoledne. Je to kritické, protože den testování přijde hodně draho, proto jej musíte využít. Smíšené pocity, ale nakonec jsem byl šťastný, když jsem zvládl zajet pár konkurenceschopných kol," uvedl de la Rosa.
První den u Ferrari de la Rosovi nevyšli úplně podle předpokladu (foto: Scuderia Ferrari)
Dodal také, že je podle něj F138 rychlé auto. "Poznám, když je to rychlé nebo pomalé auto, ano, ale nic to neznamená, protože nejdůležitější je, jaký bude vývoj, než přijde Austrálie. Kde jste teď je irelevantní. Máme dobrou rychlost a to je vše, co mohu říct. Auto je vnímavé ke změnám a má dobré vyvážení. Musíme stále pracovat, abychom se před Austrálií zlepšili a také porozuměli pneumatikám, což zde v Jerezu bylo složité."
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.