McLaren o svém čtvrtečním programu testování v Jerezu, kdy za volant usedl opět nejzkušenější závodní pilot letošního ročníku - Jenson Button.
Button včera s novým McLarenem MP4-28 ujel 367,5 km (83 kol) a ve výsledkové listině třetího dne předsezónního testování mu patřilo sedmé místo - na nejrychlejší Ferrari řízené Massou ztratil 1,724 sekundy.
McLaren o svém čtvrtečním programu uvádí: "Jako v předchozích dnech ráno začalo dalším vyhodnocováním aerodynamiky, které probíhalo během několika kratších jízd."
Po práci na aerodynamice se vrhl na větší změny v nastavení nového vozu: "Tým poté prošel sérií větších mechanických změn, aby pochopil klíčové změny v nastavení - ty byly plně vyhodnocovány během několika delších jízd odpoledne."
Rychlost ladili také mechanici v boxech, jejichž cílem pro letošní sezónu je odbavovat své jezdce konzistentně do 2,5 sekund: "Tým také během odpoledne provedl několik ostrých zastávek."
McLaren včera pomocí senzorů před levým zadním kolem mapoval vliv výfukovových plynů na proudění vzduchu v zadní části vozu (foto: McLaren Mercedes)
Těsně před skončením testování Button způsobil vyvěšení červených vlajek. McLaren však podrobnosti nechtěl rozebírat: "Jenson z bezpečnostních důvodů zastavil na dráze v závěrečných minutách a auto bylo v pořádku dovezeno zpět."
Dnes do vozu usedne opět Sergio Pérez. Co jej poslední den v Jerezu čeká? "Stejně jako dříve se bude zabývat směsicí aerodynamických a mechanických prací. Rovněž jej čeká podobná série větších mechanických změn, abychom lépe pochopili vlastnosti MP4-28 při úpravách nastavení."
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.