Stejně jako Romain Grosjean je i Kimi Räikkönenn přesvědčen, že je Lotus už během prvních testů lepší, než tomu bylo loni.
Kimi Räikkönen dnes kvůli menším problémům se sedačkou a spojkou ujel pouze 40 kol. I to však stačilo na to, aby byl již nyní přesvědčen, že jeho tým udělal krok vpřed.
"Vypadá to lépe než loni touto dobou. Myslím, že máme dobré auto, ale jak dobré letos bude, to uvidíme až během závodů a v průběhu sezony. Ale není to špatný začátek," okomentoval své pocity pro Autosport.
"Změny nejsou nijak obrovské, ale pocity jsou lepší. Nějaké drobnosti nám chybí, ale není tam žádná vyloženě špatná věc. Byl to normální první den. Využili jsme jen tvrdou sadu a přezuli pouze jednou. Stále ještě nemáme všechny části, které budeme používat pro závody a které jsme měli loni, takže to může být jen lepší. Není to špatné," uvedl finský pilot.
Dodal také, že práce, která proběhla na jeho sedačce a která zahrnovala změnu polohy jeho bezpečnostních pásů, také pomohla k vylepšení.
"Trošku jsme upravili sedačku, ale to je při prvních testech běžné. Upravíte sedačku v továřně a zdá se být OK. Zda je to ale opravdu v pořádku opravdu poznáte až při řízení. Nyní je vše připraveno na zítřek a my tak můžeme začít den pořádně," nechal se slyšet.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.