Romain Grosjean zajel dnes v Jerezu nejrychlejší čas a s vůzem E21 je spokojen. Lotus se prý však především držel svého plánu a čas zajetý na měkké sadě byl pro ně příjemným překvapením.
Romain Grosjean byl včera v Jerezu třetí nejrychlejší. Dnes, při druhém dni testování, zajel o 0,6s rychlejší čas, než včera Jenson Button a vystřídal jej tak na prvním místě. Grosjean uvedl, že se Lotus nesnažil nahnat co nejrychlejší časy, spíše pracovali na svém programu.
"Myslím, že jsme si udrželi program toho, co jsme chtěli zjistit. Otestovali jsme tvrdou, střední a super měkkou sadu. Zajel jsem nejrychleji na měkké sadě během odpoledne, což byl velmi dobrý čas. Vyzkoušeli jsme pár možností s nastavením, které jsme chtěli provést a vůz reagoval celkem dobře," nechal se slyšet.
"Je vždy dobré získat nějaké první ohlasy pro další testování a je dobré, že je teď řada na Kimim, abychom zjistili jeho zpětnou vazbu, zda to cítí stejně," uvedl francouzský pilot, který zítra přenechá místo na trati svému finskému týmovému kolegovi Kimimu Räikkönenovi.
"Vůz je trošku lepší ve všech ohledech. Obecně po dnešku můžeme říct, že je toto auto dobrým základem. Dobře se řídí. Včera jsem se měl trošku na pozoru, když jsem to řekl, ale moje pocity jsou lepší než loni. Myslím, že je před námi ještě práce se v některých oblastech, ve kterých víme, že to může být lepší, zlepšit. Ale celkově jsem s prvním pokusem velmi spokojený." Zároveň však dodal, že první testy toho moc nevypovídají.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.