Romain Grosjean zajel dnes v Jerezu nejrychlejší čas a s vůzem E21 je spokojen. Lotus se prý však především držel svého plánu a čas zajetý na měkké sadě byl pro ně příjemným překvapením.
Romain Grosjean byl včera v Jerezu třetí nejrychlejší. Dnes, při druhém dni testování, zajel o 0,6s rychlejší čas, než včera Jenson Button a vystřídal jej tak na prvním místě. Grosjean uvedl, že se Lotus nesnažil nahnat co nejrychlejší časy, spíše pracovali na svém programu.
"Myslím, že jsme si udrželi program toho, co jsme chtěli zjistit. Otestovali jsme tvrdou, střední a super měkkou sadu. Zajel jsem nejrychleji na měkké sadě během odpoledne, což byl velmi dobrý čas. Vyzkoušeli jsme pár možností s nastavením, které jsme chtěli provést a vůz reagoval celkem dobře," nechal se slyšet.
"Je vždy dobré získat nějaké první ohlasy pro další testování a je dobré, že je teď řada na Kimim, abychom zjistili jeho zpětnou vazbu, zda to cítí stejně," uvedl francouzský pilot, který zítra přenechá místo na trati svému finskému týmovému kolegovi Kimimu Räikkönenovi.
"Vůz je trošku lepší ve všech ohledech. Obecně po dnešku můžeme říct, že je toto auto dobrým základem. Dobře se řídí. Včera jsem se měl trošku na pozoru, když jsem to řekl, ale moje pocity jsou lepší než loni. Myslím, že je před námi ještě práce se v některých oblastech, ve kterých víme, že to může být lepší, zlepšit. Ale celkově jsem s prvním pokusem velmi spokojený." Zároveň však dodal, že první testy toho moc nevypovídají.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.