Navzdory tomu, že Mercedes v Jerezu zatím natestoval pouze 29 kol, zůstává Lewis Hamilton pozitivně naladěn.
Včera měl Nico Rosberg problém s elektronikou. Ani dnešek v Jerezu neproběhl u Mercedesu bez potíží. Lewis Hamilton havaroval poté, co mu vypověděla službu hydraulika u zadních brzd. Trvá však na tom, že se takovými věcmi nemůžete nechat odradit.
"Musíte se dívat kupředu a zůstat pozitivně naladěn. Kluci v garáži se rozhodně nesnaží, aby se takové věci stávaly. Pracují stejně tvrdě jako ti v továrně, takže jsem rád, že se to nestalo poslední den testů v Barceloně. To by bylo hodně špatné," okomentoval své dojmy pro Autosport.
"Tím, že se to stalo teď to můžeme napravit. Pokud přijdou další problémy, doufám, že se objeví zítra nebo pozítří, abychom měli poté klidné dny," uvedl Hamilton, který také prozradil, že zvolil čelní náraz do bariéry, aby ještě více nepoškodil vůz.
"Máme dostatek pneumatik, musíme se jen ujistit, že zítra v devět hodin ráno vyjedeme na trať. Nico musí být první venku z garáže a musí se pokusit zajet co nejvíce kol to půjde. 110/120 kol, to by bylo dobré," nechal se slyšet mistr světa z roku 2008 a dodal, že je však s autem spokojen.
Hamilton zůstává pozitivně naladěn (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Myslím, že máme dobrý základ a můžeme na tom pracovat. Ten čas jsem zajel velmi lehce. Rozhodně se v tom autě skrývá víc. Ale tlačím také na aerodynamické oddělení, protože rozhodně potřebuji aerodynamiku. Přešel jsem z McLarenu, který byl na konci loňské sezony velmi konkurenceschopný, měl neuvěřitelný přítlak a bezpochyby poznáte rozdíl. Ale zdaleka to není tak špatné, jak by mohlo," upozornil.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.