Navzdory tomu, že Mercedes v Jerezu zatím natestoval pouze 29 kol, zůstává Lewis Hamilton pozitivně naladěn.
Včera měl Nico Rosberg problém s elektronikou. Ani dnešek v Jerezu neproběhl u Mercedesu bez potíží. Lewis Hamilton havaroval poté, co mu vypověděla službu hydraulika u zadních brzd. Trvá však na tom, že se takovými věcmi nemůžete nechat odradit.
"Musíte se dívat kupředu a zůstat pozitivně naladěn. Kluci v garáži se rozhodně nesnaží, aby se takové věci stávaly. Pracují stejně tvrdě jako ti v továrně, takže jsem rád, že se to nestalo poslední den testů v Barceloně. To by bylo hodně špatné," okomentoval své dojmy pro Autosport.
"Tím, že se to stalo teď to můžeme napravit. Pokud přijdou další problémy, doufám, že se objeví zítra nebo pozítří, abychom měli poté klidné dny," uvedl Hamilton, který také prozradil, že zvolil čelní náraz do bariéry, aby ještě více nepoškodil vůz.
"Máme dostatek pneumatik, musíme se jen ujistit, že zítra v devět hodin ráno vyjedeme na trať. Nico musí být první venku z garáže a musí se pokusit zajet co nejvíce kol to půjde. 110/120 kol, to by bylo dobré," nechal se slyšet mistr světa z roku 2008 a dodal, že je však s autem spokojen.
Hamilton zůstává pozitivně naladěn (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Myslím, že máme dobrý základ a můžeme na tom pracovat. Ten čas jsem zajel velmi lehce. Rozhodně se v tom autě skrývá víc. Ale tlačím také na aerodynamické oddělení, protože rozhodně potřebuji aerodynamiku. Přešel jsem z McLarenu, který byl na konci loňské sezony velmi konkurenceschopný, měl neuvěřitelný přítlak a bezpochyby poznáte rozdíl. Ale zdaleka to není tak špatné, jak by mohlo," upozornil.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.