Mercedes se potřebuje výrazně zlepšit, vloni na konci sezony na nejrychlejší výrazně zaostával. Jenže podle hodnocení Garyho Andersona ani letošek nebude pro tým velkým krokem vpřed, alespoň to tak zatím nevypadá.
Testování v Jerez, první denRáno jsem viděl poprvé nové Ferrari v akci. Musím říci, že vypadá jako docela hezké auto. Na voze je spousta malých křidélek a celkově vypadá hezky uhlazeně. Můj dobrý dojem z McLarenu pokračuje. Některé věci, které se v Jerezu objevily, při prezentaci chyběly - například deflektory pod špicí nosu. Vypadají velmi efektně. Podle mě tyto dva vozy jsou momentálně na čele.
U Red Bullu se dá jen ztěží říci, jaké jsou rozdíly mezi vozy z loňska a letoška - jediná změna je uprava nosu a jeho schodu (psali jsme zde ve 13:45). Nevidím zde moc věcí, o kterých bych mohl říct, že jsou krokem vpřed, tak jako je tomu u Ferrari a McLarenu. Slyšel jsem, že tým chystá velkou úpravu karoserie a aerodynamiky pro poslední test, ale z týmu to nikdo nepotvrdil.
McLaren a Ferrari jsou podle Garyho zatím na špici
Mercedes F1 W04Na první pohled opravdu nevidím ten pokrok, který měl Mercedes podle svých prohlášení udělat. Sem tam jsou na voze viditelné malé změny, ale to ještě neznamená, že budou opravdu velkým přínosem.
Jediná oblast, která je opravdu změná, jsou přední brzdové kanálky, které jsou teď mnohem více komplikované a propracované. Na nos nasadili 'panel cudnosti', aby tak překryli schod mezi šasi a nosem. Pokud nasadíte na oba okraje nosu menší ližiny, tak zamezíte proudění vzduchu dolů přes nos. Jenže způsob, jakým Mercedes svůj nos navrhl, tak podle mě tento problém jen zvětší. Toto proudění přepadávající přes nos zhorší aerodynamiku.
Bočnice jsou vyšší. Tým se díky tomu snaží dostat více vzduchu na záď vozu. Jenže ve skutečnosti toto řešení spíše vytváří proud, který má eliminovat deflektor pod nosem vozu. Takže z jejich řešení jsem upřímně docela zmatený.
Za vyústěním výfuků je ještě spousta karosérie, to bude podle Garyho problém
Snaží se využít výfuky k vylepšení aerodynamiky na zádi, jenže za jejich vyústěním je ještě spousta kapotáže, která to znemožňuje. Efekt části 'láhve od Coca-Coly' tedy výrazně klesne. Přitom hlavně zde by při sešlápnutém plynovém pedálu mělo vznikat hodně přítlaku. U McLarenu bych řekl, že udělali v každé části vozu krok dopředu, u Mercedesu nic zajímavého nevidím."
Hodnocení dalších letošních vozů Garym Andersonem:McLaren MP4/28Ferrari F138Sauber C32Red Bull RB9 a Toro Rosso STR8
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.