Technický ředitel Lotusu James Allison hodnotí první den testování nového Lotusu E21 i nejrychlejší čas McLarenu, který mu strach nikterak nenahnal.
První den byl nejrychlejší Jenson Button, který byl o 0,848 sekundy rychlejší než Red Bull a o 0,935 s rychlejší než Lotus. Zatímco na Marka Webbera a Felipeho Massu (viz zde) McLaren učinil dojem, podle Allisona čas 1:18,861 není "nic hrozného." Odpověděl na pár krátkých otázek.
Takže, tvé myšlenky po dnešku?James Allison: Jsem opravdu veselejší, nebyl to špatný den. Auto se nepokazilo a zdálo se, že máme celkem slušnou rychlost.
Nakolik se toto auto liší od E20?JA: Aerodynamická linie myšlení je stejná, ale vždy když vytvoříte nové auto, tak se snažíte posunout aspekty nového vozu tam, kde to u starého nebylo možné – například pokud by to rozvržení starého nepovolovalo. U nového je dostatečně upravené na to, aby nás odměnilo v podobě celosezónního slušného vývoje.
Přeneslo se toho ze starého auta hodně?JA: Z pohledu architektury se jedná o evoluci, ale téměř každý jeden díl je nový, takže tam je spousta komponentů, které mohou na dráze způsobit překážku. Proto panuje kolem nového vozu na trati napětí.
Vypadalo dnes na trati z pohledu času dobře?JA: Supěli jsme po ní s celkem velkým množstvím paliva v nádrži a E21 se zdá být docela rychlým vozem. Přesto je velmi brzy a nevíme, jak rychlí všichni jsou, dokud nevyrazíme naplno za stejných podmínek.
Romain Grosjean testuje nový Lotus E21 (foto: Lotus F1 Team)
Lotus byl po prvním dnu spokojený, vůz fungoval bez problémů, vyznačoval se slušnou trakcí, přilnavostí i dobrou ovladatelností. Podle pozorovatelů na trati v Jerezu - včetně Garyho Andersona, Keke Rosberga či Marca Surera - vypadal Lotus působivě.
Jeho jezdec Romain Grosjean první jízdu hodnotil slovy: "První pocity byly velmi, velmi dobré. Upřímně: stačila tři kola a auto bylo hned rychlé. Bylo dobré bez nějaké práce na nastavení."
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.