Technický ředitel Lotusu James Allison hodnotí první den testování nového Lotusu E21 i nejrychlejší čas McLarenu, který mu strach nikterak nenahnal.
První den byl nejrychlejší Jenson Button, který byl o 0,848 sekundy rychlejší než Red Bull a o 0,935 s rychlejší než Lotus. Zatímco na Marka Webbera a Felipeho Massu (viz zde) McLaren učinil dojem, podle Allisona čas 1:18,861 není "nic hrozného." Odpověděl na pár krátkých otázek.
Takže, tvé myšlenky po dnešku?James Allison: Jsem opravdu veselejší, nebyl to špatný den. Auto se nepokazilo a zdálo se, že máme celkem slušnou rychlost.
Nakolik se toto auto liší od E20?JA: Aerodynamická linie myšlení je stejná, ale vždy když vytvoříte nové auto, tak se snažíte posunout aspekty nového vozu tam, kde to u starého nebylo možné – například pokud by to rozvržení starého nepovolovalo. U nového je dostatečně upravené na to, aby nás odměnilo v podobě celosezónního slušného vývoje.
Přeneslo se toho ze starého auta hodně?JA: Z pohledu architektury se jedná o evoluci, ale téměř každý jeden díl je nový, takže tam je spousta komponentů, které mohou na dráze způsobit překážku. Proto panuje kolem nového vozu na trati napětí.
Vypadalo dnes na trati z pohledu času dobře?JA: Supěli jsme po ní s celkem velkým množstvím paliva v nádrži a E21 se zdá být docela rychlým vozem. Přesto je velmi brzy a nevíme, jak rychlí všichni jsou, dokud nevyrazíme naplno za stejných podmínek.
Romain Grosjean testuje nový Lotus E21 (foto: Lotus F1 Team)
Lotus byl po prvním dnu spokojený, vůz fungoval bez problémů, vyznačoval se slušnou trakcí, přilnavostí i dobrou ovladatelností. Podle pozorovatelů na trati v Jerezu - včetně Garyho Andersona, Keke Rosberga či Marca Surera - vypadal Lotus působivě.
Jeho jezdec Romain Grosjean první jízdu hodnotil slovy: "První pocity byly velmi, velmi dobré. Upřímně: stačila tři kola a auto bylo hned rychlé. Bylo dobré bez nějaké práce na nastavení."
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.