Stáj Marussia oficiálně potvrzuje svého druhého závodního pilota - Luize Raziu, který se s tím na svých webových stránkách pochlubil již minulý týden.
Třiadvacetiletý Brazilec bude letos za ruský tým závodit (s číslem 22) po boku dalšího nováčka - Maxe Chiltona (s číslem 23) - a dnes si poprvé vyzkouší nový monopost MR02.
"Jsme potěšeni tím, že jsme uzavřeli naši jezdeckou sestavu. Znamená to, že se teď můžeme plně soustředit na velice slibně vypadající sezónu 2013. Liuz pro náš tým samozřejmě není nový - byl rezervním pilotem při našem debutu v roce 2010 a součástí našeho mládežnického programu," uvádí šéf týmu John Booth.
"Proto je velmi potěšující, že za nás bude letos závodit ne jeden, ale hned dva absolventi tohoto programu. Je to rovněž velmi vzrušující, protože Luiz i Max předvedli skvělý potenciál, když spolu závodili v minulé sezóně v GP2.
Luiz je velmi rychlý a houževnatý pilot, který loni tvrdě bojoval o druhé místo. Společně s Maxem máme mladý, ale neuvěřitelně ambiciózní pár a my se těšíme na to, čeho dosáhne," dodává Booth.
Luiz Razia testoval loni v Magny Cours s Force Indií a v Abú Zabí s Toro Rosso(foto: Scuderia Toro Rosso)
Mladý Razia komentuje své dojmy: "Je to fantastické být zpět v F1 týmu Marussie a v podstatě s téměř stejnou skupinou lidí, s níž jsem pracoval v roce 2010 jakožto rezervní pilot... následující sezónu budu chtít odměnit důvěru, kterou ve mně tým vkládá. Těším se, až s tímto procesem začnu v Jerezu, kde budu poprvé testovat MR02."
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.