Stáj Marussia oficiálně potvrzuje svého druhého závodního pilota - Luize Raziu, který se s tím na svých webových stránkách pochlubil již minulý týden.
Třiadvacetiletý Brazilec bude letos za ruský tým závodit (s číslem 22) po boku dalšího nováčka - Maxe Chiltona (s číslem 23) - a dnes si poprvé vyzkouší nový monopost MR02.
"Jsme potěšeni tím, že jsme uzavřeli naši jezdeckou sestavu. Znamená to, že se teď můžeme plně soustředit na velice slibně vypadající sezónu 2013. Liuz pro náš tým samozřejmě není nový - byl rezervním pilotem při našem debutu v roce 2010 a součástí našeho mládežnického programu," uvádí šéf týmu John Booth.
"Proto je velmi potěšující, že za nás bude letos závodit ne jeden, ale hned dva absolventi tohoto programu. Je to rovněž velmi vzrušující, protože Luiz i Max předvedli skvělý potenciál, když spolu závodili v minulé sezóně v GP2.
Luiz je velmi rychlý a houževnatý pilot, který loni tvrdě bojoval o druhé místo. Společně s Maxem máme mladý, ale neuvěřitelně ambiciózní pár a my se těšíme na to, čeho dosáhne," dodává Booth.
Luiz Razia testoval loni v Magny Cours s Force Indií a v Abú Zabí s Toro Rosso(foto: Scuderia Toro Rosso)
Mladý Razia komentuje své dojmy: "Je to fantastické být zpět v F1 týmu Marussie a v podstatě s téměř stejnou skupinou lidí, s níž jsem pracoval v roce 2010 jakožto rezervní pilot... následující sezónu budu chtít odměnit důvěru, kterou ve mně tým vkládá. Těším se, až s tímto procesem začnu v Jerezu, kde budu poprvé testovat MR02."
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.