Marussia dnes před zahájením testování ukázala v boxové uličce v Jerezu svůj nový monopost MR02.
MR02 je prvním vozem týmu po technické restrukturalizaci vyvíjený od počátku v aerodynamickém tunelu McLarenu poté, co se v polovině roku 2011 rozešli se Nickem Wirthem a jeho filozofií návrhu pouze pomocí CFD. K týmu se přidal rovněž Pat Symonds, jenž doposud působil v roli konzultanta Marussie.
Po stranách vysokého nosu zcela nového monopostu je patrný hranatý přechod na šasi. Vpředu tým zůstává u push-rodu, zadní zavěšení je typu pull-rod. Bočnice jsou proti loňsku zmenšené.
Podle týmu představuje MR02 rozsáhlou evoluci auta z roku 2012, které bylo nejlepším balíkem, který tým za poslední tři roky poskládal. Některé prvky nového šasi byly přepracovány tak, aby mohly být přijaty prvky nového vývoje pro zvýšení výkonnosti.
Marussia do vozu poprvé zakomponovala KERS dodávaný Williamsem, což zvýšilo objem prací, které bylo nutné vynaložit během vývoje. Designéři se zároveň snažili o snížení hmotnosti šasi za současného zachování jeho pevnosti, aby prošlo všemi nárazovými testy FIA. Zadní zavěšení je přenesono ze starého vozu, nové jsou však výfuky.
Ruská stáj zůstává u osmiválců Cosworth (letošní označení CA2013K) a převodovek Xtrac. Technický partner McLaren jim nadále poskytuje nástroje pro design a rozvoj soutěžního vozu - jde zejména o aerodynamický tunel a simulátor.
Za tým budou letos závodit nováčci Max Chilton a Luiz Razia.
Týmový šéf, John Booth, během představení řekl: "Do prvního testu jdeme s dobrým pocitem a těšíme se na další kapitolu ve vývoji týmu Marussia. Přes zimu se událo několik změn, ale v nejdůležitějším ohledu, technickém vývoji auta Patem Symondsem, jsme zůstali stabilní.
Velké pokroky, kterých jsme dosáhli ve druhé polovině sezony 2012, nás plní optimismem v to, že bychom v šampionátu mohli bojovat nejen o desáté místo a že jsme se po designové stránce rozhodli jít správným směrem.
Věříme, že MR02 bude produktem dobré evoluce našeho loňského paketu. Samozřejmě je v něm zabudován KERS. Ten byl v roce 2012 rozhodujícím faktorem pro to, kde jsme proti našim konkurentům relativně byli. Rozhodli jsme se zaměřit hlavně na aerodynamiku, abychom měli pokud možno tu nejlepší bázi, když do vozu integrujeme KERS.
Jsme ještě stále na začátku příprav, ale jsme hodně optimističtí. Těšíme se už na to, až MR02 dnes ráno uvidíme na trati."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.