Marussia dnes před zahájením testování ukázala v boxové uličce v Jerezu svůj nový monopost MR02.
MR02 je prvním vozem týmu po technické restrukturalizaci vyvíjený od počátku v aerodynamickém tunelu McLarenu poté, co se v polovině roku 2011 rozešli se Nickem Wirthem a jeho filozofií návrhu pouze pomocí CFD. K týmu se přidal rovněž Pat Symonds, jenž doposud působil v roli konzultanta Marussie.
Po stranách vysokého nosu zcela nového monopostu je patrný hranatý přechod na šasi. Vpředu tým zůstává u push-rodu, zadní zavěšení je typu pull-rod. Bočnice jsou proti loňsku zmenšené.
Podle týmu představuje MR02 rozsáhlou evoluci auta z roku 2012, které bylo nejlepším balíkem, který tým za poslední tři roky poskládal. Některé prvky nového šasi byly přepracovány tak, aby mohly být přijaty prvky nového vývoje pro zvýšení výkonnosti.
Marussia do vozu poprvé zakomponovala KERS dodávaný Williamsem, což zvýšilo objem prací, které bylo nutné vynaložit během vývoje. Designéři se zároveň snažili o snížení hmotnosti šasi za současného zachování jeho pevnosti, aby prošlo všemi nárazovými testy FIA. Zadní zavěšení je přenesono ze starého vozu, nové jsou však výfuky.
Ruská stáj zůstává u osmiválců Cosworth (letošní označení CA2013K) a převodovek Xtrac. Technický partner McLaren jim nadále poskytuje nástroje pro design a rozvoj soutěžního vozu - jde zejména o aerodynamický tunel a simulátor.
Za tým budou letos závodit nováčci Max Chilton a Luiz Razia.
Týmový šéf, John Booth, během představení řekl: "Do prvního testu jdeme s dobrým pocitem a těšíme se na další kapitolu ve vývoji týmu Marussia. Přes zimu se událo několik změn, ale v nejdůležitějším ohledu, technickém vývoji auta Patem Symondsem, jsme zůstali stabilní.
Velké pokroky, kterých jsme dosáhli ve druhé polovině sezony 2012, nás plní optimismem v to, že bychom v šampionátu mohli bojovat nejen o desáté místo a že jsme se po designové stránce rozhodli jít správným směrem.
Věříme, že MR02 bude produktem dobré evoluce našeho loňského paketu. Samozřejmě je v něm zabudován KERS. Ten byl v roce 2012 rozhodujícím faktorem pro to, kde jsme proti našim konkurentům relativně byli. Rozhodli jsme se zaměřit hlavně na aerodynamiku, abychom měli pokud možno tu nejlepší bázi, když do vozu integrujeme KERS.
Jsme ještě stále na začátku příprav, ale jsme hodně optimističtí. Těšíme se už na to, až MR02 dnes ráno uvidíme na trati."
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.