Technický ředitel Williamsu Mike Coughlan vysvětluje, proč se tým rozhodl posunout testování s novým monopostem FW35 až na druhé předsezónní testování.
Williams se letos stane jediným týmem, který dnes v Jerezu vyrazí za prvními kilometry s upraveným loňským vozem FW34, za jehož volantem první dva dny stráví Pastor Maldonado, zbylé dva nováček Valtteri Bottas.
O důvodech odložení premiéry nového stroje Coughlan uvádí: "V rámci našich příprav na sezónu 2013 jsme se rozhodli začít s FW35 v Barceloně z několika důvodů. Už jsme strávili spoustu času testováním klíčových oblastí nového vozu na stolici kvůli spolehlivosti.
Převodovka a zadní zavěšení natestovali 3000 km a náš KERS pro rok 2013 7000 km. S výsledky, které jsme pozorovali, jsme spokojení. Naše auto také prošlo všemi povinnými nárazovými testy pro rok 2013, takže je pro tento rok u FIA plně homologováno."
Radost na boxové zídce Williamsu po loňském vítězství Pastora Maldonada v Barceloně(foto: Williams F1 Team)
"Během testování na dráze se budeme soustředit na práci na rozvoji našeho aerodynamického balíku, dodatečný čas navíc a zdroje jsou nyní dostupné v aerodynamickém tunelu pro další balík závodního vylepšení před Velkou cenou Austrálie," dodává Coughlan.
Williams včera také oznámil povýšení Xeviho Pujolara do role hlavního závodního inženýra. Zodpovídat se mu budou Andrew Murdoch a Jonathan Eddolls - závodní inženýři Pastora Maldonada, resp. Valtteriho Bottase.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.