Technický ředitel Williamsu Mike Coughlan vysvětluje, proč se tým rozhodl posunout testování s novým monopostem FW35 až na druhé předsezónní testování.
Williams se letos stane jediným týmem, který dnes v Jerezu vyrazí za prvními kilometry s upraveným loňským vozem FW34, za jehož volantem první dva dny stráví Pastor Maldonado, zbylé dva nováček Valtteri Bottas.
O důvodech odložení premiéry nového stroje Coughlan uvádí: "V rámci našich příprav na sezónu 2013 jsme se rozhodli začít s FW35 v Barceloně z několika důvodů. Už jsme strávili spoustu času testováním klíčových oblastí nového vozu na stolici kvůli spolehlivosti.
Převodovka a zadní zavěšení natestovali 3000 km a náš KERS pro rok 2013 7000 km. S výsledky, které jsme pozorovali, jsme spokojení. Naše auto také prošlo všemi povinnými nárazovými testy pro rok 2013, takže je pro tento rok u FIA plně homologováno."
Radost na boxové zídce Williamsu po loňském vítězství Pastora Maldonada v Barceloně(foto: Williams F1 Team)
"Během testování na dráze se budeme soustředit na práci na rozvoji našeho aerodynamického balíku, dodatečný čas navíc a zdroje jsou nyní dostupné v aerodynamickém tunelu pro další balík závodního vylepšení před Velkou cenou Austrálie," dodává Coughlan.
Williams včera také oznámil povýšení Xeviho Pujolara do role hlavního závodního inženýra. Zodpovídat se mu budou Andrew Murdoch a Jonathan Eddolls - závodní inženýři Pastora Maldonada, resp. Valtteriho Bottase.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.