Mercedes se rozhodl ještě před pondělním oficiálním představením svého nového W04 ukázat vůz veřejnosti.
Mercedes má oficiální představení na programu v pondělí. Již dnes však mohli fanoušci spatřit vůz, který letos bude řídit Lewis Hamilton a Nico Rosberg.
S pomocí Twitteru a #F1W04Reweal fanoušci otevřeli garážová vrata na webových stránkách týmu, za kterými se skrýval W04.
Museli si však počkat. Tento nápad se totiž setkal s tak velkým ohlasem, že server nevydržel nápor návštěvníků. Stránky tak více než dvě hodiny nefungovaly, což strhlo vlnu vtipů na Twitteru.
Mercedes situaci okomentoval slovy: "Aaa, doslova zabíjíte naše stránky. Wow, věděli jsme, že jste šílení, ale TAK šílení? Prostě wow," a dodali, že pracují na nápravě. Server však stále není opraven. Zatím vám můžeme přinést ochutnávku onoho očekávaného obrázku.
Více už v sobotu ke zklamání svých fanoušků nenabídl. Nový monopost slibuje na svých stránkách dále postupně odhalovat až do pondělka. Stovky dalších retweetů vrata nahoru žel již navzdory původním slibům neposouvají.
Neděle:
Garáž se pomalu otevírá, obrázek zaktualizujeme, jakmile Mercedes odhalí více;zatím to vpředu vypadá na push-rod, nos uprostřed plynule navazuje na šasi,do schodu jsou vyvýšené pouze okraje
Pondělí:
Vrata otevřena, vůz odhalen
Tento týden zveřejnil Mercedes na svém Twitteru tyto obrázky nového vozu:
Část nosu a zrcátko?
Snímky z pondělní prezentace v Jerezu najdete zde.© Foto: Mercedes AMG F1 Team
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.